5 stappen om te groeien in B2B e-commerce

5 stappen om te groeien in B2B e-commerce

  •  31 maart 2020

De B2B e-commercemarkt groeit sneller dan ooit, maar het verschil tussen bedrijven die van deze groei profiteren en de achterblijvers neemt toe. Hoe komt dit? Dit onderzochten we met de expertgroep Next-level B2B e-commerce binnen het ShoppingTomorrow programma 2019-2020. De uitkomsten van onze sessies zetten we voor jou op een rij in een whitepaper. Alvast een tipje van de sluier?

    1. Alleen ben je sneller, maar samen kom je verder. Zorg voor een evenwichtige groei op zes assen: klantinzicht, organisatie, marketing, technologie, branding en data.
    2. Zoek je klant continu op, valideer en leer van data, zorg dat technologie voor je werkt en besef dat de kracht van je mensen altijd het verschil maakt.
    3. Verzeker je van een agile mindset in je bedrijf. Deze is randvoorwaardelijk, want verandering is de enige constante.
    4. Maak de e-commercetransitie onderdeel van het hele bedrijf. Het is geen ict- of marketingproject, maar vraagt ook aandacht van hrm, logistiek en sales.
    5. Denk groot, maar zet vooral de eerste stappen en vier de tussentijdse successen.

Wil jij weten hoe technologische ontwikkelingen en een goed inzicht in de customer journey de user experience flink verbeteren? Download dan nu dit whitepaper en profiteer van het groeipotentieel dat B2B e-commerce biedt!

Download whitepaper

Auteur

Mirle is marketing & communicatie medewerker bij De Nieuwe Zaak. Binnen De Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de ontwikkeling van corporate marketing en communicatie uitingen, leadgeneratie en events.
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2020 De Nieuwe Zaak