Benut de kansen van B2B e-commerce

Benut de kansen van B2B e-commerce

  •  18 oktober 2021

Zet de volgende stap in digitale volwassenheid

De digitale transformatie van B2B-organisaties zit in een snelkookpan – en er zit ontzettend veel potentie in. Maar hoe zet je als B2B-organisatie de volgende stap in digitale volwassenheid? En hoe benut je daarbij de kansen die e-commerce biedt? De ShoppingTomorrow expertgroep Unleash the B2B e-commerce potential, onder leiding van De Nieuwe Zaak en Optimizely, is met deze vraag aan de slag gegaan. De belangrijkste takeaways uit de B2B-expertgroep zijn:

  1. De transitie naar een digitaal gedreven organisatie heeft niet alleen impact op techniek, dat is geen doel op zich. Het betreft ook mensen, processen, klantgedrag en gebruik van data.
  2. B2B-klanten zijn op zoek naar een gepersonaliseerde klantreis, start hierbij met het gebruiken van de klantdata die je hebt.
  3. Betrek je medewerkers in het proces en zorg ervoor dat digitale transformatie door de hele organisatie gedragen wordt.
  4. Zorg ervoor dat je je klantwens kent. Welke behoefte kan er via e-commerce vervuld worden?
  5. Start nu. Het is zeker niet te laat. Faseer je plannen en realiseer jouw digitale B2B-groei.

Meer weten? Download het bluepaper nu!

Download bluepaper

Auteur

Mirle is marketing & communicatie medewerker bij De Nieuwe Zaak. Binnen De Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de ontwikkeling van corporate marketing en communicatie uitingen, leadgeneratie en events.
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!