Content waar je marketing van groeit

Content waar je marketing van groeit

  •  9 november 2020

Online marketeers zijn vaak gemotiveerd om met content bezig te gaan, want content-goeroes beloven gouden bergen. Content zorgt voor meer zichtbaarheid, engagement, vindbaarheid, merkvoorkeur, loyaliteit, et cetera. Tegelijkertijd verschilt het enorm in welke mate online marketeers tijd vrijmaken voor het maken en plaatsen van kwalitatieve en creatieve content. Vaak zitten stagiairs aan de content-knoppen of wordt content alleen gemaakt als er tijd over is. En dat is jammer, want de boodschap die je deelt met je doelgroep is cruciaal voor je marketingsucces!

Het goede voorbeeld geven

Om content te maken die aansluit bij je marketingdoelen heb je een aantal ingrediënten nodig. Een Theorie, Randvoorwaarden, een Model en een Proces. In de blogreeks die hierna volgt worden verschillende onderwerpen rondom content besproken. De blogreeks bestaat uit de volgende blogs:

  1. Als bedrijf geld verdienen met content | Theorie
    Wat is content en hoe kun je met content het verschil maken om je marketingdoelen te halen? We bespreken de theorie die wij gebruiken bij het nadenken over content.
  2. De kracht van het content prisma | Randvoorwaarden
    Waar moet goede content aan voldoen en hoe zorg je dat alle content die je maakt in lijn is met je merk en je doelstellingen?
  3. Content’s  Next Topmodel | Model
    Met een model worden diverse soorten content logisch met elkaar en met het einddoel verbonden. Zo snap je snel waarom je verschillende soorten content gebruikt en hoe je ze afrekent.
  4. Structureel en gestructureerd kwalitatieve content maken | Proces
    Om voldoende kwalitatieve content te maken om succesvol te kunnen zijn, heb je een goed proces nodig. We schetsen een proces zodat je direct aan de slag kunt.

Whitepaper ‘Content waar je marketing van groeit’

Om ons verhaal te illustreren, geven we diverse voorbeelden waarbij we een fictief bedrijf gebruiken dat we zelf hebben opgestart; LeasePlant. Een startup die een duidelijke missie heeft om alle kantoren in Nederland gezonder en leuker te maken door planten aan het interieur toe te voegen. Bovenstaande onderwerpen worden met praktijkvoorbeelden van LeasePlant beschreven in ons whitepaper Content waar je marketing van groeit. Benieuwd naar het whitepaper? Download ‘m hier!

Download hier het whitepaper

Auteur

In zijn rol als Inbound Marketing Consultant trekt Jasper dagelijks bezoekers aan door relevante en unieke content vindbaar te maken. Door content aan te laten sluiten op behoeftes van consument in verschillende fases van de customer journey trek je bezoekers aan. Want de wereld is op zoek naar bedrijven met relevante en unieke content.
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2020 De Nieuwe Zaak