Data: van verzamelen naar doen

Data: van verzamelen naar doen

, , en   •  14 februari 2020

Op basis van data ga jij je klant steeds beter begrijpen. Maar wat ga je er vervolgens mee doen?

In dit whitepaper bespreken we hoe je data kunt gebruiken om je klant te kennen en deze kennis toe te passen om relevanter te worden. In het eerste deel van het whitepaper leggen we je uit hoe je kunt groeien in datavolwassenheid en wat dat voor impact heeft op je gehele marketing organisatie. In het tweede deel nemen we je stapsgewijs mee in het opstellen van je data strategie en data roadmap met concrete activiteiten om zowel stappen te zetten in je data volwassenheid als direct waarde te genereren uit jouw data. In dit derde deel geven we je een voorbeeld van een concreet uit te voeren stap uit je opgestelde roadmap, zodat je daarna aan de slag kan. We sluiten het whitepaper af met het analyseren van de data over je klanten, met de data en systemen die je al hebt. Zo kun je hier gelijk mee aan de slag!

Download het whitepaper nu!

Auteurs

Jeroen is digital marketing strateeg. Hij houdt zich bezig met overkoepelende marketingvraagstukken die zich richten op het succes op de lange termijn. Hoe kan je je marketingorganisatie het beste inrichten? Hoe laat je data echt voor je werken? Hoe kies je een goede positionering in het hedendaagse marketinglandschap? Hij wordt blij van het ontleden van complexe vraagstukken en die omzetten in een eenvoudig stappenplan voor de toekomst. Altijd vanuit de huidige volwassenheid van de marketingorganisatie en met het oog op de ambities in de toekomst.
Als Data Scientist helpt Frank bedrijven om de maximale waarde uit hun klantdata te halen. Door data te analyseren genereert hij bewezen klantinzichten waarmee bedrijven de klant en hun customer journey nóg beter leren te begrijpen. Daarmee helpt Frank bedrijven om op een data-gedreven manier de klant centraal te stellen en de doelstellingen te behalen.
Wouter van der Heijden is Digital Analytics Consultant. Binnen De Nieuwe Zaak houdt hij zich bezig met het continu optimaliseren van resultaten op basis van data-analyse en bewezen klantinzichten.
Rutger is Technisch Consultant bij De Nieuwe Zaak. Hij houdt zich bezig met het adviseren, begeleiden en implementeren van complexe integraties tussen het e-commerce systeem en externe systemen. Het gaat hierbij onder andere om de integraties van ERP, PIM, WMS, DAM en OMS systemen met het e-commerce pakket.
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2020 De Nieuwe Zaak