De ideale methode voor klantinzicht (bestaat niet)

De ideale methode voor klantinzicht (bestaat niet)

  •  3 augustus 2021

Wat is de ideale methode om klantinzicht te krijgen?

Inzicht in de behoeften en het gedrag van je doelgroep is een super belangrijk onderdeel van de optimalisatie van jouw online platform en marketinguitingen. Er bestaan dan ook veel verschillende methoden om de juiste klantinzichten te krijgen. Denk bijvoorbeeld aan cluster analyses, enquêtes, heatmaps, focus groups, NPS-metingen, A/B-testing.. Te veel om op te noemen. Maar, wat is dan dé ideale methode voor klantinzicht?

De ideale methode voor klantinzicht bestaat niet

Wat je wel kunt doen is bekijken welke combinatie van methoden je kunt inzetten – en dat hangt weer af van het doel of probleem dat je wilt onderzoeken. In dit whitepaper helpen we je om de juiste combinatie van methoden in te zetten voor verschillende probleemstellingen. Ook geven we vijf praktische tips om hier vandaag al mee aan de slag te gaan!

Aan de slag met klantinzicht

In dit whitepaper leer je:

  • waar je klantinzicht voor inzet;
  • hoe je klantinzicht goed kunt gebruiken;
  • verschillende methoden voor klantinzicht;
  • methoden voor valide en betrouwbaar inzicht;
  • hoe je verschillende methoden opzet voor een marketingcampagne, verbetering van je website en het onderbouwen van strategische keuzes;
  • methoden voor klantinzicht en de customer journey;
  • 5 praktische tips om vandaag te starten.

Direct aan de slag met het goed vergaren van klantinzicht? Download het whitepaper nu!

Download Whitepaper

Auteur

Als Content Specialist houdt Lorena zich binnen De Nieuwe Zaak bezig met het maken en verspreiden van content van De Nieuwe Zaak.
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2021 De Nieuwe Zaak