Online meer verkopen in de B2B markt doe je zo

Online meer verkopen in de B2B markt doe je zo

  •  21 oktober 2019

Hoe zorg jij er als B2B partij voor dat online bestellen voor de zakelijke markt toegankelijker wordt? Met gunstige retourvoorwaarden? Met de manier van betalen of het moment van bezorging? In dit whitepaper delen we de belangrijkste inzichten uit de B2B E-commerce Markt Monitor* met je. Met deze inzichten kun jij profiteren van de groei in B2B e-commerce!

* Uitgevoerd door Multiscope in opdracht van Thuiswinkel.org en onze partner PostNL.

Waarom online bestellen?

Online bestellen bespaart veel tijd. Dat is dan ook de belangrijkste reden om in een webwinkel zakelijke goederen te bestellen. Natuurlijk spelen ook zaken als het assortiment en bestelgemak een grote rol. Maar er zijn ook uitdagingen: niet altijd is er voldoende productinformatie.

Waarop selecteert de zakelijke besteller een webwinkel?

De belangrijkste aspecten waarop een zakelijke besteller een webwinkel beoordeelt zijn de prijs en de kwaliteit van de aangeboden producten. Interessant is dat men de logistiek ook belangrijk vindt: maar liefst 59 procent geeft aan webwinkels te beoordelen op logistieke aspecten als de snelheid van leveren, de keuze voor een vervoerder, de verzendkosten en het leveren op een specifiek moment. Hier ligt een grote kans voor webwinkeliers door de zakelijke besteller keuze te geven in logistieke opties.

Benieuwd naar zowel de voor- als nadelen van online bestellen voor de zakelijke markt? En wil je weten hoe jij hier als webwinkelier op in kunt spelen? Download het whitepaper dan nu!

Auteur

Mirle is marketing & communicatie medewerker bij De Nieuwe Zaak. Binnen De Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de ontwikkeling van corporate marketing en communicatie uitingen, leadgeneratie en events.
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2019 De Nieuwe Zaak