Waarom klanten hun privacy aan je toevertrouwen. Of niet.

Waarom klanten hun privacy aan je toevertrouwen. Of niet.

  •  5 februari 2019

Hoe verzamel je data en gebruik je dit zonder je klanten af te schrikken? Door je klant centraal te zetten!

In dit whitepaper, gebaseerd op het proefschrift van Data Scientist dr. Frank Beke, geeft hij jou twee knoppen waar je aan kan draaien om ervoor te zorgen dat je data kan blijven verzamelen én gebruiken. De eerste knop is de eerlijke ruil die bedrijven vooraf moeten communiceren. Om de acceptatie van dataverzameling te verhogen moet je als bedrijf zorgen voor een eerlijke ruil. Hierbij gaat het erom dat je (1) niet té veel informatie verzamelt, (2) de risico’s qua opslag beperkt, (3) data gebruikt om waarde te creëren voor de klant, (4) klanten beloven dat ze controle houden over hun data en (5) dat je belooft transparant te zijn. De tweede knop is er met name op gericht geen weerstand te creëren als je data gebruikt. Om na afloop van dataverzameling klanten niet af te schrikken moet je (1) niet té persoonlijk worden, (2) niet té opvallend personaliseren, (3) personalisatie gebruiken om relevanter te worden, (4) de klant controle geven en (5) transparant zijn over hoe je aan de kennis komt.

Download het whitepaper nu!

Auteur

Als Data Scientist helpt Frank bedrijven om de maximale waarde uit hun klantdata te halen. Door data te analyseren genereert hij bewezen klantinzichten waarmee bedrijven de klant en hun customer journey nóg beter leren te begrijpen. Daarmee helpt Frank bedrijven om op een data-gedreven manier de klant centraal te stellen en de doelstellingen te behalen.
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2019 De Nieuwe Zaak