Whitepaper – B2B-webshop: snelste route naar groei

Whitepaper – B2B-webshop: snelste route naar groei

Jurriën Kerstholt   •  22 november 2016

75% van de B2B-organisaties maakt gebruik van een webshop of portal. Vele organisaties staan pas in de startblokken, anderen zijn klaar voor de volgende stap. Bent u nieuwsgierig waar uw organisatie staat of naar toe kan groeien? Trekt u met uw webshop of portal voldoende nieuwe klanten of vertrekken klanten juist? En welke kansen ziet u voor mobiel of marktplaatsen? Staat uw IT-landschap hierbij in de weg of is deze juist klaar voor de veranderende commerce-behoeften?

Om een goed antwoord te geven op bovenstaande vragen heeft Vanson Bourne onderzoek gedaan op onder andere de volgende gebieden:

  • Markt: Wat is het belang van e-commerce binnen (cross-border) B2B-sales en services? En wat verwachten B2B-klanten?
  • Concurrentie: Welke kansen en/of risico’s ervaren B2B-organisaties in het snel veranderende digitale concurrentielandschap?
  • Innovatie: Verwachten organisaties disruptieve mogelijkheden als gevolg van megatrends als het Internet-of-Things (IoT) en Big Data?
  • Organisatie: In hoeverre verandert B2B-commerce de manier waarop bedrijven zich organiseren en de snelheid waarmee zij zich aanpassen?
  • IT-landschap: In hoeverre voldoet het huidige IT-landschap om aan de snel veranderende behoeften van omni-channel B2B-commerce-klanten te voldoen?
  • Logistiek: Benutten organisaties end-to-end, supply chain overstijgende, informatie, van marktvraag naar voorraad tot productiecapaciteit?

Bent u benieuwd naar de resultaten van dit onderzoek?
Download de gratis B2B whitepaper!

Jurrien Kerstholt is partner en mede oprichter van De Nieuwe Zaak. Binnen de directie is hij verantwoordelijk voor marketing en sales, plus het ontwikkelen van succesvolle e-commerce strategieën en omnichannel transities.
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2018 De Nieuwe Zaak