
E-mailmarketing
Wat is e-mailmarketing?
Binnen Digitale Marketing is e-mailmarketing één van de meest krachtige kanalen om van prospects klanten te maken, maar ook om je klantenkring te behouden en uit te breiden. Er zijn wereldwijd namelijk meer dan 3,9 miljard e-mailgebruikers!
Door het juiste bericht op het juiste moment te versturen sluit je volledig aan op de behoeften en verwachtingen van je doelgroep. Doe je dat goed, dan is de ROI hoog.
Daarnaast is e-mail de beste fanbase die je als marketeer kunt hebben. De klant kiest er namelijk voor om van jouw merk of organisatie bewust informatie te blijven ontvangen.
Belangrijk is wel dat de informatie die ze ontvangen relevant is voor hen. Dit kan door e-mails te triggeren door het gedrag van de gebruiker of de situatie waarin hij zich bevindt. Zo komt er iedere keer verrassende en relevante content in de inbox.
Voordelen van e-mailmarketing
Hoge ROI
Relevantie is het belangrijkste uitgangspunt om een hoge ROI (gemiddeld 38:1) te behalen. Zo stem je de boodschap af op de juiste persoon en het juiste moment.
Relevanter communiceren
De klant bepaalt zelf of hij de e-mail wilt ontvangen. Zo is de klant ook als eerste op de hoogte van nieuwe collecties, diensten of aanbiedingen waarvan hij kan profiteren.
Hogere engagement
Door de klant op het juiste tijdstip de juiste content te sturen, voldoe je aan zijn/haar behoefte. Dit zorgt voor een hoge open- doorklik- en conversieratio.
E-mail Maturity Analyse & Stappenplan
Wil jij een gedegen e-mailmarketing strategie, maar weet je niet waar je moet beginnen? Of wil je meer rendement halen uit je e-mailmarketing? Dan kan ons E-mail Maturity Analyse & Stappenplan jou helpen!
1. Analyse huidige situatie
We verzamelen alle gegevens die we nodig hebben om de huidige situatie van e-mailmarketing van jouw organisatie te bepalen.
2. Onderzoek e-mail maturity niveau
Op basis van de gegevens maken we inzichtelijk wat de huidige situatie is van het e-mailmarketing kanaal en bepalen we het e-mail maturity niveau.
3. Roadmap workshop
We gaan om tafel om de contactstrategie uit te werken met daarop verschillende touchpoints en campagnes. Het maturity model wordt gebruikt om de randvoorwaarden voor het stappenplan te bepalen.
4. Plan van aanpak en helder adviesrapport
We werken de uitkomsten van de analyse en roadmap workshop uit in een concreet adviesrapport met daarin handvatten om jouw e-mailmarketing tot een hoger niveau te brengen.
Zo doen we het
We werken volgens ons beproefde, data driven maturity model.
E-mailmarketing via ieder e-mail platform, onder andere CanopyDeploy, Spotler, Copernica, Selligent en Tripolis.
Gespecialiseerd in onder andere e-mailmarketing analyses, strategie, implementatie, template bouw, dashboarding, review, advies en trainingen.

Mike Kemperman
Mike is E-mailmarketing Consultant. Binnen De Nieuwe Zaak houdt hij zich bezig met de inzet en optimalisatie van e-mailmarketing campagnes en helpt hij klanten het maximale rendement te behalen.