Retargeting

Gebruik websitedata om potentiële klanten nogmaals te bereiken.

ONTDEK DE VOORDELEN

Bereik potentiële klanten nogmaals met retargeting

Retargeting is het gebruiken van gedragsdata van websitebezoekers om ze buiten je eigen website om nogmaals te bereiken. Binnen Digital Advertising is het een effectieve manier om potentiële klanten te bereiken.

Een deel van de gebruikers haakt in het aankoopproces af – en die wil je nogmaals bereiken! Als iemand afhaakt betekent dit niet altijd dat ze geen interesse in je product hebben. Context en afleiding kunnen hier ook een rol in spelen. Daarom wil je jouw bezoekers opvolgen met een uiting, om zo nogmaals een moment te creëren om de de gebruiker te verleiden tot een aankoop of registratie.

Retargeting werkt op basis van cookies. Daardoor kun je iedereen die cookies heeft geaccepteerd opvolgen met een boodschap op andere websites en platformen waar advertenties kunnen worden vertoond, zoals nu.nl of LinkedIn.

Omdat retargeting op basis van cookies is, kan dit ook zonder dat gebruikers zijn ingelogd op je website of app. Dat maakt retargeting een ideale manier om alsnog potentiële klanten te bereiken die zijn afgehaakt in het aankoopproces! Daarnaast kun je inspelen op gebruikerskenmerken zoals demografie, locatie, tijd en meer.

Voordelen van Retargeting

Funnel dichten

Bereik potentiële
klanten die zijn
afgehaakt in het
aankoop- of
registratieproces
buiten je website om.

Performance-based

Met retargeting stuur
je op resultaat, zoals
omzet of leads,
omdat je
dicht op het
conversiemoment zit.

Data-driven

Optimaliseer
campagnes op basis
van de real-time data
over hoe vaak en waar
je advertenties
vertoond zijn.

Relevantie

Met dynamische
uitingen zorg je voor
relevante
advertenties, zoals
daadwerkelijk
bekeken producten.

Wat Retargeting doet

Dynamische retargeting

Een relevante uiting leidt tot een hoger doorklikpercentage en conversieratio. Door dynamische retargeting worden automatisch de meest relevante producten getoond, afhankelijk van het gedrag van de gebruiker.

Zo toon je bijvoorbeeld de producten die de gebruiker onlangs heeft bekeken, in plaats van een willekeurige selectie aan producten of een algemene uiting.

Slimme doelgroepen

Retargeting is erg geschikt om slimme doelgroepen te definiëren of je vaste klantengroep te bereiken met bijvoorbeeld een thematische campagne. Deze gebruikers kennen jou tenslotte al, daardoor heb je meer zekerheid over het feit dat je een relevante doelgroep bereikt.

Ook kun je recente kopers uitsluiten van campagnes, omdat de kans klein is dat deze op korte termijn nogmaals iets gaan kopen. 

Met Retargeting krijg je:

  • Resultaatgerichte en data-driven retargeting campagnes.
  • Ervaren specialisten met kennis van alle prominente retargeting kanalen en tools.
  • Campagnes die continu worden geoptimaliseerd om de prestaties te verbeteren.
  • Impact op je (bedrijfs)doelstellingen

Met De Nieuwe Zaak kies je voor:

  • Multidisciplinaire experts in Design, UX, CRO, Data, CRO, SEO
    en Techniek die samen met het Digital Advertising team het beste resultaat behalen
  • Werken volgens ons unieke Maturity model om jouw volwassenheid in Digital Advertising te ontdekken en de
    stappen tot groei te zetten
  • Jarenlange ervaring, van startup tot enterprise projecten

Laat je gegevens achter, dan nemen we contact met je op om te starten met Retargeting.

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!