E-mail marketing

Haal het maximale uit het contact met jouw klanten!

Je wilt het maximale halen uit het contact met jouw klanten. E-mail is één van de meest krachtige kanalen om klanten te behouden en herhalingsaankopen te stimuleren. Daarnaast is e-mail marketing een high revenue kanaal dat de mogelijkheid biedt om een grote klantenbase te ontwikkelen en klantenbereik te maximaliseren. Contact en dialoog via e-mail is een hele andere expertise dan verbaal, persoonlijk of telefonisch contact. E-mail biedt bij uitstek de mogelijkheid om er door middel van data voor te zorgen dat elk contactmoment geldt en optimaal benut kan worden. Vanaf het eerste contactmoment tot alle momenten in de toekomst als je bij de klant in de inbox komt. Met als grootste uitdaging elke keer weer zinvol, betrouwbaar en relevant te zijn.

Waar ligt de kracht van een goede e-mail marketing strategie?

E-mail marketing is een online marketing kanaal met een hoge ROI. Daarnaast is e-mail de beste fanbase die je als marketeer kan hebben. Denk er maar eens over na: de klant kiest er namelijk voor om van jouw merk of organisatie bewust informatie te willen blijven ontvangen. E-mail is daarom bij uitstek één van de direct marketing kanalen waarbij je het maximale uit het contact met klanten kan halen. De kosten van e-mail campagnes zijn vergeleken met andere marketing kanalen laag en daarnaast draagt e-mail marketing bij aan de lange termijn relatie met de klant (engagement).

Wat doet het voor jouw klant?

E-mail marketing is een onderdeel van permissiemarketing. Het voordeel voor jouw klant is dat hij zelf bepaalt of hij e-mail wel of niet wil ontvangen. Zo krijgt de klant zelf sturing op de marketinguitingen. Verder is de klant vaak als eerste op de hoogte van nieuwe collecties of aanbiedingen waarvan hij kan profiteren. Daarnaast biedt de inbox de mogelijkheid om overzichtelijk mails te archiveren of te verwijderen. Dit zorgt ervoor dat de consument volledig 'in control' is als het gaat over de informatie die hij van jouw organisatie of merk ontvangt.

 

E-mail marketing is toekomstbestendig

Consumenten hebben door de komst van mobile devices continu toegang tot hun inbox. Daarom wordt contextuele data steeds belangrijker. De content vanuit het kanaal e-mail moet zich real-time aanpassen aan de omstandigheden van de consument. We staan aan de vooravond van het tijdperk waarin technologieën en machines de communicatiestromen tussen consument en het merk op elkaar afstemmen. Slimme marketeers omarmen dit, waardoor ze betere rendementen halen. Digitale communicatie zal gaan evolueren en daar is e-mail marketing zeker een groot onderdeel van.

Hoe bereik je het maximale effect met e-mail marketing campagnes? 

Hoe zorg je ervoor dat de juiste informatie precies op het juiste moment bij de juiste persoon terecht komt? De eerste stap hierin is om ervoor te zorgen dat je weet wat jouw klanten interesseert, waar zij behoefte aan hebben, waarvoor je hen wel of niet mag benaderen en wanneer. Dat begint allemaal met voldoende gegevens waarmee je voldoende klantinzicht hebt. De specialisten van De Nieuwe Zaak helpen je daarbij, want zij kennen elke fase van e-mail marketing van begin tot eind. Samen gaan we voor succes!

 

Wilbert Beelen

Als E-mail Marketing Consultant is Wilbert verantwoordelijk voor het inzetten en optimaliseren van e-mailmarketing campagnes. Daarmee helpt hij klanten om maximaal rendement uit hun loyale klantenkring te halen. 

Wat kunnen wij voor jou betekenen?

Maak vrijblijvend een afspraak en we helpen je graag verder.
Neem contact op
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2017 De Nieuwe Zaak