Over Morgen - DNZ Podcast

Over Morgen.

De DNZ podcast over digitale trends.

Luister toch eens

Over Over Morgen.

In Over Morgen bespreken we de trends in digital. Wat brengt de toekomst ons? We kijken verder dan onze neus lang is en zijn op zoek naar de ontwikkelingen die de digitale wereld van morgen vormgeven.

Johan Keurentjes, CEO van De Nieuwe Zaak, is benieuwd. Wat ga jij overmorgen doen?

 

 

Geen aflevering missen van Over Morgen?

Abonneer op Over Morgen in je favoriete podcast app: 

Shownotes per aflevering.

Rustig even teruglezen waar we het in de afleveringen over hebben? Dat kan hoor. 

Seizoen 2 | 6 | United Playgrounds & Digitale trends voor 2024

In deze aflevering van Over Morgen schuift Diederik Breijer, Founder & CEO van de bureaugroep United Playgrounds, aan om de digitale trends van 2024 te bespreken.

We weten allemaal dat AI een grote rol gaat spelen in digitale marketing, maar hoe geeft dit vorm aan marketingbureaus? En hoe verhoudt een bureaugroep, zoals United Playgrounds, zich daarmee?

Diederik en Johan gaan erover in gesprek! In deze aflevering bespreken ze onder andere:

🎙️ Hoe United Playgrounds tot stand is gekomen

🎙️ Welk bureau recent is aangesloten bij United Playgrounds

🎙️ Hoe AI de online wereld op z'n kop zet

Seizoen 2 | 5 | Data verzamelen in 2024: hoe dan?!

Hoe verzamel je in 2024 nog je data? Met het verdwijnen van third party cookies en privacy wetgeving is dat nog niet zo makkelijk als je denkt. Data Analist Joëlle Kreuze vertelt er in deze aflevering alles over!

Johan en Joëlle bespreken onder andere:

🎙️ Welke data je nog wél kan verzamelen zonder third party cookies

🎙️ De veranderingen door de komst van GA4

🎙️ Data verzamelen versus gebruikerservaring

🎙️ Hoe je AI slim inzet in dataverzameling én -verwerking

Seizoen 2 | 4 | Het nieuwe omnichannel

DOOH, Geofencing, programmatic advertising.. De omnichannel ervaring wordt iedere dag uitgebreider. En de buzzwords ook! Marketing Lead Frank Beke vertelt hoe het nieuwe omnichannel eruit ziet en hoe je daar het beste op inspeelt.

Johan en Frank bespreken onderwerpen als:

🎙️ Waarom is omnichannel belangrijk?

🎙️ Wat is programmatic advertising?

🎙️ DOOH: wat is dat nou weer?!

🎙️ Is programmatic advertising ook interessant voor B2B?

🎙️ Hoe zet je de juiste stappen in omnichannel?

Seizoen 2 | 3 | De toekomst van e-commerce

Composable commerce: is dat de toekomst van e-commerce? Johan gaat erover in gesprek met Business Analist Jeroen Strijdveen.

Johan en Jeroen bespreken onderwerpen als:

🎙️ Wat is composable commerce?

🎙️ Hoe zit het met veiligheid op de verschillende componenten van je webshop?

🎙️ Wat zijn de voor- en nadelen van een composable architectuur?

🎙️ Welke trends zien we in de toekomst van e-commerce?

Seizoen 2 | 2 | Content Marketing: zo doe je dat (niet).

Content Marketing: hoe doe je dat (niet)? Content Specialist Jasper Koekoek vertelt over hoe hij 7 jaar als content marketeer ervaart.

Johan en Jasper gaan dieper in op onderwerpen als:

🎙️ Is content wat vroeger communicatie heette?

🎙️ AI: brengt dit wat je nodig hebt binnen content of juist niet?

🎙️ Hoe je met content je publiek écht raakt

🎙️ Voorbeelden van onderscheidende content

🎙️ De do's en don'ts in content marketing

Seizoen 2 | 1 | AI in design: valsspelen of de toekomst?

Deze eerste aflevering van het tweede seizoen van Over Morgen staat volledig in het teken van AI en design. Senior Designer Menno Dijk vertelt over zijn ervaringen met het gebruiken van AI in het creatieve design proces.

Johan en Menno gaan dieper in op stellingen als:

🎨 AI gebruiken voor designs is valsspelen

🎨 AI design steelt van echte artiesten

🎨 AI in design is een hype

🎨 Zijn designers straks overbodig? 

Seizoen 1 | 10 | De wereld van online marketplaces

In deze aflevering van Over Morgen vertelt Marketplace Consultant Djennie Falle over, jawel, marketplaces! Hoe voeg je dit kanaal toe aan je e-commerce strategie? En wat is eigenlijk het verschil tussen alle marketplaces? Is het überhaupt verstandig om hierin te investeren - ook als B2B organisatie?

Johan en Djennie gaan dieper in op de volgende onderwerpen:

  1. Hoe win je de buy-box op marketplaces?
  2. Marketplace als social media platform: hoe werkt dat?
  3. Hoe zit het eigenlijk met duurzaamheid?
  4. Wat zijn de grootste valkuilen als je begint met verkopen op marketplaces?
Seizoen 1 | 9 | De strijd om personeel

In deze aflevering van Over Morgen vertelt Digital Marketing Manager Martijn over de trends in Recruitment Marketing. Zo'n beetje elk bedrijf is op zoek naar nieuwe medewerkers en de jobboards zitten overvol. Tijd om nieuwe, digitale, kanalen aan te boren om nieuwe collega's aan te trekken!

Johan en Martijn gaan dieper in op de volgende onderwerpen:

  1. Valt er nog wel iets toe te voegen op het gebied van digitale recruitment?
  2. Hoe trek je de juiste mensen naar je vacatureplatform?
  3. Wat is het verschil tussen digitale marketing en recruitment marketing?
  4. Gaat AI een rol spelen in recruitment?
  5. Hoe zet je het juiste budget in voor recruitment?
Seizoen 1 | 8 | Social Media trends

In deze aflevering van Over Morgen vertelt Social Media Consultant Esther ter Veen over de trends die in social media land spelen.

Johan en Esther gaan dieper in op de volgende onderwerpen:

  1. Viral gaan: wat houdt dat in?
  2. Social media en de obsessie voor korte video's
  3. Waarom interactie zo belangrijk is
  4. Wordt shoppen via social de nieuwe norm?
  5. De kansen van AI op social media
Seizoen 1 | 7 | Growth Hacking

In deze aflevering van Over Morgen vertelt CRO Lead Marlies Wilms Floet over Growth Hacking, conversieratio optimalisatie en de cultuur van experimenteren. 

Johan en Marlies gaan dieper in op de volgende onderwerpen:

  1. Welke termen zijn belangrijk en welke kunnen we vergeten?
  2. Growth Hacking trends op de korte en lange termijn
  3. Duurzaamheid in conversieratio optimalisatie
  4. Welk percentage van je marketingbudget moet je uitgeven aan CRO?
  5. Zijn er verschillen in CRO tussen B2B en B2C organisaties?
Seizoen 1 | 6 | Digitale trends voor 2023

In deze aflevering van Over Morgen vertelt Marketing Strateeg Mats van Essen over de trends die hij ziet voor 2023. Ze gaan dieper in op de volgende onderwerpen:

  1. Welke trends uit 2022 nemen we mee?
  2. Hoe zit het met voice search en de metaverse?
  3. Wat kun je nu al doen om op trends voor 2023 in te springen?
  4. Hoe ga je mee met trends in tijden van recessie?
Seizoen 1 | 5 | Digitale transformatie: hype of hygiëne?

In deze aflevering van Over Morgen vertelt Account Director Stefan Buitenhuis over digitale transformatie. Ze gaan dieper in op de volgende stellingen:

  1. Digitale transformatie is noodzaak, geen trend.
  2. Digitaal transformeren is vooral gericht op IT en automatisering daarin.
  3. Digitaal transformeren houdt nooit meer op.
Seizoen 1 | 4 | Trends in data en privacy

In deze aflevering van Over Morgen vertelt Lead Data & Analytics Frank Beke over trends in data en privacy. Johan en Frank gaan dieper in op de volgende stellingen:

  1. Veel bedrijven gebruiken data vooral om achteraf keuzes goed te praten dan vooraf keuzes te onderbouwen.
  2. Werken met data beknopt de creativiteit.
  3. De focus op privacy en het verdwijnen van cookies maakt het steeds moeilijker om relevante online marketing te bedrijven.
    Antwoord op de Huiskamervraag over cookies en privacy: Ghostery is de extensie voor je browser die laat zien welke cookies waar gepost worden.
Seizoen 1 | 3 | Leadgeneratie: een koud kunstje?

In deze aflevering van Over Morgen vertelt Marketing Manager Bjørn Hascher over leadgeneratie.

Johan en Bjørn gaan dieper in op de volgende stellingen:

  1. Leadgeneratie, inbound marketing, account based marketing, demand generation.. Dat is allemaal één pot nat.
  2. Leadgeneratie is een koud kunstje en werkt nog altijd hetzelfde.
  3. Met een goede tool is leadgeneratie makkelijk gefixt.
Seizoen 1 | 2 | Branding: overbodig of basis van je organisatie?

In deze aflevering van Over Morgen vertelt Creatief Strateeg Iwan Blokzijl over het belang van branding. Is branding de basis van iedere organisatie? Of is het alleen voor de Apple's van deze wereld?

Johan en Iwan gaan dieper in op de volgende stellingen:

  1. Branding is niet belangrijk. Als je een goed product of dienst hebt verkoopt dit zichzelf wel.
  2. Branding, dat is toch alleen voor de Apple’s van deze wereld?
  3. Je kunt een merkstrategie opzetten, maar mijn medewerkers houden zich daar toch niet aan.
Seizoen 1 | 1 | Trends in digital

In deze aflevering praat Johan met Jurriën Kerstholt, oprichter van De Nieuwe Zaak, over trends. Hoe gaat DNZ daarmee om? Welke trends waren veelbelovend, maar werden uiteindelijk niks? Welke trends zitten we nu middenin? En welke trends zien we op ons af komen?

Hulp nodig met jouw volgende digitale stap?

Even verder praten kan geen kwaad.
Contact opnemen