ONE PWA en Storyblok implementatie voor Kruitbosch
Bekijk case
Een gebruiksvriendelijk bestelportaal voor Kruitbosch
Met een nieuw Intershop-bestelportaal gaf DNZ Kruitbosch dealers van merken als Cortina en Alpina een snel, intuïtief en overal toegankelijk platform. Ontwikkeld in samenwerking met klanten en geoptimaliseerd na een succesvolle pilot.
Een nieuw, gebruiksvriendelijk bestelportaal voor dealers van de Kruitbosch brands realiseren.
Integratie van het Intershop platform, geïntegreerd met Microsoft AX. Deze pilot twee maanden draaien en vanuit hier optimaliseren.
Een overzichtelijk, intuïtief en supersnel platform voor dealers om merken als Cortina en Alpina te bestellen.
Het retaillandschap is de laatste jaren enorm aan verandering onderhevig. Online bestellen wordt steeds belangrijker, ook voor groothandels. Tijd voor Kruitbosch, onder andere producent van Cortina en Alpina, om te veranderen. Samen met de Nieuwe Zaak heeft Kruitbosch hun visie vertaald naar een digitale roadmap waarbij nauwe samenwerking met het dealerkanaal voorop stond.
De eerste stap op de roadmap was de vervanging van het huidige bestelsysteem. Het huidige systeem was gedateerd en sloot niet aan bij de wensen van de toekomst.
De uitdaging in de ontwikkeling van het nieuwe systeem was om de kracht en snelheid van het huidige systeem te behouden. Er is gekozen voor het Intershop platform geïntegreerd met Microsoft AX. In het ontwikkeltraject is met een aantal klanten samengewerkt om de kwaliteit te waarborgen. Zo zijn er klantsessies gehouden om de klantwens helder in kaart te brengen en deze gedachte door te vertalen naar het nieuwe portaal.
Ook heeft er twee maanden lang een pilot plaatsgevonden onder honderd klanten. Zij konden het systeem als eerste in gebruik nemen en feedback geven voor verdere optimalisatie.
"Het werken aan het dealerportal met Scrum was erg prettig. Samen met het ontwikkelteam van DNZ hebben we het offline bestelsysteem omgezet naar een online portal, waarbij klantfeedback uit de pilot hielp om te optimaliseren. Nu zijn we live en rollen we het portaal gefaseerd uit bij onze klanten.”
In 6 maanden is er een basisversie van het nieuwe portal opgeleverd, waarin de pilotgroep aan de slag konden. Op basis van de feedback is het portal verder geoptimaliseerd en uitgebreid met extra functionaliteiten.
Het nieuwe systeem biedt naast bestellen ook extra mogelijkheden ter informatie en inspiratie. Ook is het portaal overal en altijd beschikbaar. De overzichtelijke user interface en intuïtieve bediening zorgen ervoor dat de dealer zonder uitleg zijn weg kan vinden in het bestelsysteem.
Bekijk case
Bekijk case
Bekijk case