De volgende digitale stap voor Mepal
Bekijk case
De volgende digitale stap voor Lankhorst Taselaar
Met een slimme digitale strategie en nieuw bestelplatform zette DNZ voor Lankhorst Taselaar de volgende stap richting groei en digitale volwassenheid.
Groei voor de lange termijn realiseren door digitale kanalen te professionaliseren voor Lankhorst Taselaar en onderliggende merken.
De digitale strategie concretiseren en dit doorvertalen naar een nieuw bestelplatform, merkidentiteit en inzicht in kerndoelgroepen.
Een nieuwe merkpositionering en aangescherpte visuele identiteit, gedefinieerde klantgroepen en de opzet van een digitaal marketingteam.
Watersport groothandel Lankhorst Taselaar heeft als doel om de komende jaren meer groei te realiseren door de inzet van digitale kanalen.
Hierbij was de uitdaging dat er op het gebied van (digitale) marketing nog niet veel was. Een van de belangrijkste marketingmiddelen was de offline catalogus. Hiernaast was er een verouderd e-commerce platform.
De vraag van Lankhorst Taselaar was dan ook: 'Hoe zijn wij klaar voor de toekomst en welke stappen moeten we zetten om onze organisatie te digitaliseren én marketing goed neer te zetten?’.
Eerst hebben we gekeken naar de huidige inzet van marketing, het team en het platform van Lankhorst Taselaar. Vervolgens hebben we de ambities en groeistrategie van Lankhorst Taselaar als uitgangspositie genomen en hierna bepaald wat de rol van marketing en het digitale platform moest worden. Met deze input hebben we een digitale strategie en roadmap opgesteld waarbij in een duidelijk overzicht de volgende stappen voor Lankhorst Taselaar zijn uitgelicht.
Onderdeel van deze roadmap was het bepalen van de doelgroepen, het inzichtelijk maken van de customer journey van Lankhorst Taselaar, het opstellen van een merkidentiteit en -positionering, het opstellen van een contentstrategie en het maken van een marketingplan. Met de uitvoering van deze zaken heeft Lankhorst Taselaar een goed framework om de volgende stappen te zetten in hun digitale volwassenheid.
Door in nauwe samenwerking samen concrete doelstellingen en keuzes te maken hebben we stappen gezet in de digitale volwassenheid van Lankhorst Taselaar. Dit heeft uiteindelijk geresulteerd in een solide basis van waaruit de verdere stappen op het gebied van het digitale platform en digitale marketing worden gezet. En het resultaat mag er zijn! We hebben het volgende succesvol opgeleverd:
Bekijk case
Bekijk case
Bekijk case
Bekijk case
De volgende stap voor Lankhorst Taselaar is om alle kanalen waar hun kerndoelgroepen zich bevinden zo relevant mogelijk in te zetten. Dit betekent onder andere:
Op naar de volgende stap!