Mepal.

De volgende digitale stap voor Mepal

Uitdaging

Groei voor de lange termijn realiseren door met de juiste keuzes de stap te zetten naar een volwassen digital marketing omgeving.

Aanpak

Op basis van ons maturity model concreet advies geven, met een focus op team, tooling, data en klantinzicht.

Resultaat

Advies over het e-commerce landschap en implementatie CDP, uitwerking van customer journeys en toepassing, en toegewerkt naar een volledig in-house marketing team.

Groei voor de lange termijn.

De afgelopen jaren is Mepal enorm gegroeid. De focus is daarbij met name op het eigen merk en groei via digitale kanalen. De uitdaging was om het maximale resultaat uit de (digitale) marketingkanalen te halen. Daarbij wilde Mepal zelf grip houden door zelf kanalen te kunnen beheren en optimaliseren. Op strategisch vlak zochten ze hulp om de juiste keuzes te maken om digital marketing naar het volgende niveau te brengen.

De vraag van Mepal was dan ook: ‘’Help ons om op tactisch en strategisch niveau de juiste keuzes te maken, om daarmee marketing naar een hoger niveau te brengen en een relevantere en persoonlijkere ervaring voor onze klanten te creëren". 

Eerst hebben we Mepal geholpen om stap voor stap een digitaal team neer te zetten die op operationeel en tactisch niveau de e-commerce doelstellingen kan nastreven. Vervolgens hebben we in strategische sessies op basis van ons eigen DNZ volwassenheidsmodel keuzes gemaakt, onder andere qua organisatie en de keuze van tooling. Daarnaast heeft dit geleid tot het in kaart brengen van de klantreis van klanten van Mepal en de doorvertaling hiervan naar het inzicht van (digitale) marketing.

Door al deze stappen is de samenwerking met Mepal geëvolueerd, van ondersteuning op operationeel en tactisch vlak naar steeds meer sparring op tactisch en strategisch niveau. Op basis van jaar- en kwartaal sessies hebben we roadmaps opgesteld en uitgevoerd, waarmee we binnen verschillende thema’s bijgedragen hebben aan de business case en groei op de lange termijn.

De uitdagingen

  • Juiste strategische focus
  • Toekomstbestendige organisatiecultuur
  • Keuzes binnen het e-commerce landschap
  • Digtiale kanalen naar het volgende volwassenheidsniveau brengen
  • Juiste tooling die past bij de marketing inzet, kennis en capaciteit
  • Veranderende behoefte van operationeel naar strategische ondersteuning
  • Weinig inzicht in klantgroepen en klantreizen

Het resultaat

Door in nauwe samenwerking samen keuzes te maken hebben we stappen gezet in de digitale volwassenheid van Mepal. Het resultaat: een solide basis voor de verdere stappen op het gebied van het (digitale) marketing en e-commerce. En het resultaat mag er zijn! We hebben het volgende succesvol opgeleverd:

  • Strategische uitgangspunten
  • Advies over organisatie structuur
  • Implementatie en optimalisatie CDP
  • Inzicht in de klantreis van de belangrijkste klantgroep
  • Een heldere, uitgewerkte roadmap 

De volgende digitale stap voor Lankhorst Taselaar.

Bekijk case

slider-arrow

Digitale strategie en leadgeneratie platform voor Ophtec.

Bekijk case

slider-arrow

Omnichannel campagnes voor CliniClowns.

Bekijk case

slider-arrow

Een gebruiksvriendelijk platform voor Alzheimer Nederland.

Bekijk case

slider-arrow

Ook aan de slag met jouw merk?

Tijd voor een bakkie

Elke uitdaging vraagt om een slimme oplossing. Theo helpt je graag verder! Plan een afspraak in om te ontdekken hoe jouw merk beter converteert.