Case - Digitale Strategie & Leadgeneratie platform voor Ophtec - De Nieuwe Zaak brengt je digitaal verder

Digitale strategie en leadgeneratie platform voor Ophtec.

Uitdaging

De klantreis ervaring van de huidige en toekomstige Ophtec klanten verbeteren en meer kwalitatieve leads genereren om de groeiambitie te verwezenlijken.

 
Aanpak

De digitale strategie concretiseren en dit doorvertalen naar een nieuw platform en een nieuwe website en leadgeneratie platform.

 
Resultaat

Een nieuwe merkpositionering en een volwassen digitaal kanaal op basis van een gepersonaliseerd Hubspot CMS en CRM.

 
Samen maak je 't verschil

Het project.

Ophtec heeft als doel om visuele beperkingen aan te pakken met een volledig assortiment opvallende intraoculaire producten en diensten. Hierbij hadden we de uitdaging om de ervaring van de huidige en toekomstige Ophtec klanten te verbeteren met behulp van een nieuwe digitale strategie en deze strategie door te vertalen naar een nieuw leadgeneratie platform. 

Eerst hebben we gekeken naar de huidige strategie en platform van Ophtec. Met deze input hebben we een digitale strategie opgesteld. Daarbij hebben we de ambities en groeistrategie van Ophtec als uitgangspositie genomen en vervolgens bepaald wat de rol van het digitale platform moest worden. 

Daarbij hebben we concreet gemaakt welke doelstellingen er zijn voor het digitale kanaal, welke randvoorwaarden er nodig zijn om digitaal een volgende stap verder te komen en op welke manier er invulling gegeven moet worden aan de merk- en de visuele identiteit. 

We hebben op basis van de wensen van behoeften van Ophtec een digitaal platform gekozen, wat nu en in de toekomst aansluit bij de digitale strategie. Al deze wensen zijn vanuit de strategie doorvertaald naar een compleet custom HubSpot CMS. Naast het CMS zijn ook de Marketing en CRM module van HubSpot geïmplementeerd. Hierdoor kan Ophtec nu en in de toekomst gebruikmaken van alle mogelijkheden die één centraal platform biedt. 

De uitdagingen.

  • Geen helder uitgewerkte digitale strategie
  • Nieuwe merkidentiteit was nog niet doorvertaald naar de digitale kanalen
  • Digitale kanalen naar het volgende volwassenheidsniveau brengen
  • Specifieke wensen voor de website op basis van de visuele identiteit
  • De kennis vergroten van digitale kanalen en leadgeneratie platforms
  • Geen tot weinig historische data

Het resultaat.

De Nieuwe Zaak werd gekozen als partner voor Ophtec op het gebied van strategie, leadgeneratie en digitale marketing. Dit om de groeiambities van Ophtec digitaal waar te maken. Een project wat is begonnen bij strategie waarbij is nagedacht over de rebranding en vanuit daar een nieuw HubSpot platform is opgezet. Het doel: een compleet effectief en geïntegreerd leadgeneratie proces.

Door vanaf het begin samen met de klant de te nemen stappen goed te concretiseren is er in acht weken een compleet custom HubSpot CMS, CRM & Marketing platform gerealiseerd. De volgende stap? Het uitdragen van het vernieuwde Ophtec in combinatie met goede lead nurturing om de kwaliteit en de doorstroom van leads te optimaliseren.  

43 Contentblokken ontwikkeld
9 Weken tot livegang
2 Dashboards ontwikkeld
4 Talen
Zij gingen je al voor

Ander werk.

Meer werk

Hulp nodig met jouw volgende stap?

Even verder praten kan geen kwaad.
Contact opnemen