10+ miljoen impressies voor INTERSPORT met programmatic advertising
Bekijk case
Omnichannel campagnes voor CliniClowns
Met slimme omnichannel campagnes zette DNZ voor CliniClowns alle kanalen in om donaties een boost te geven. Dit was goed voor +900% conversie, +760% meer donaties en meer zichtbaarheid dan ooit!
Afnemend zoekverkeer maar ook coronamaatregelen waren de laatste jaren een grote uitdaging waardoor donaties achterbleven.
De customer journey werd in kaart gebracht en is leidend voor alle campagnes. Er zijn meerdere omnichannel campagnes ingericht.
Online campagnes die o.a. TV en radiocampagnes versterken en meetbaar maken. High impact campagnes zorgen voor meer conversie.
Voor CliniClowns hebben we meerdere campagnes opgezet. Bij de start hebben we de verschillende behoeften per fase in de customer journey in kaart gebracht. Dit is de input voor alle campagnes. Er zijn meerdere TV commercials ontwikkeld, een radio spot en TrueView video's.
Ondersteund met social media campagnes, YouTube advertenties, SEA, retargeting, prospecting advertenties en e-mail nieuwsbrieven zijn de campagnes over meerdere kanalen verspreid én meetbaar. Er is getest middels A/B tests en afgeschaald op Google Grants.
“Het grote voordeel van de online campagnes is de meetbaarheid van resultaten. Door de meetbaarheid is het mogelijk om de gebruikers tijdens hun journey te volgen en op te volgen en hen zo nog beter van dienst te zijn.”
Meerdere goed converterende campagnes over meerdere kanalen. Online campagnes dienen als ondersteuning op de meer traditionele campagnes. Het voordeel hiervan is de meetbaarheid van resultaten.
Voor de campagnes hebben we onder andere gebruik gemaakt van TrueView video’s en digitale radio, waarbij we kijkers en luisteraars vervolgens konden volgen en opvolgen met voor hun relevante uitingen en communicatie.
Ook blijkt uit de testen tussen Google Grants en Google Ads dat CliniClowns meer conversie behaalt uit Google Ads en dat paid search een stijging van ruim 900% oplevert!
Uit de laatste campagne 'Avondspelen' kwamen verrassend positieve uitkomsten. Het leverde meer dan 100.000 websitebezoeken op, een groei in zowel eenmalige als periodieke donaties en een totale groei van 85% in opbrengst.
Extra eenmalige donaties
Meer periodieke donaties
Meer opbrengst
Meer websitebezoeken
Na het doorvoeren van de high impact campagnes binnen Google Ads is er een analyse gemaakt om te onderzoeken of er sprake is van kannibalisatie tussen de kanalen SEO en SEA. De conclusie luidt dat de Google Ads inzet voor CliniClowns geen negatief effect heeft op het aantal organische donaties.
De toename van het aantal donaties binnen paid search is maar liefst 760%! De traffic vanuit organisch blijft op niveau, terwijl het aantal sessies binnen paid met -16% is afgenomen. De betaalde traffic is dus minder, maar resulteert sneller in een donatie: de stijging in conversie is 900%!
Bekijk case
Bekijk case
Bekijk case
Er zijn heel veel kinderen als Sterre, die met een aangeboren hersenbeschadiging vaak in het ziekenhuis werd opgenomen. Zij voelen zich vaak angstig en eenzaam. Gun jij deze kinderen een bezoek van de CliniClowns, waardoor zij zich gezien en begrepen voelen?