247TailorSteel

Creatieve wervingscampagne voor 247TailorSteel.

Met een creatieve social campagne op Snapchat en TikTok hielp DNZ 247TailorSteel om in één maand 57 sollicitanten te werven – waarvan 17 meteen aan de slag konden.

Uitdaging

Voor de eerste keer zonder uitzendbureau nieuwe vakantiewerkers werven.

Aanpak

Met creatieve social campagnes op Snapchat en TikTok regionaal vakantiewerkers werven.

Resultaat

57 sollicitanten in een maand, waarvan 17 nieuwe medewerkers zijn aangenomen.

Swipe, klik, solliciteer

247TailorSteel levert al ruim 15 jaar op maat gesneden metalen platen, buizen en kantdelen. In de vakantieperiode is er altijd behoefte aan vakantiekrachten. Voorheen werden deze krachten via een uitzendbureau gewerfd. Maar, dit jaar wilde 247TailorSteel het anders aanpakken: op eigen kracht. 

Allereerst heeft De Nieuwe Zaak onderzoek gedaan naar de doelgroep en welke digitale kanalen deze doelgroep aanwezig is. Daaruit kwam dat Snapchat en TikTok het beste aansluit op de mogelijke groep vakantiekrachten: jongeren van 18 tot 25 jaar in de provincie Gelderland, rondom de plaats Varsseveld. 

Tijd om aan de slag te gaan! Pixels en tracking instellen op beide kanalen om te meten en optimaliseren. De advertentie is een video layout die alle informatie geeft over de vacature. Onze experts hebben een video script geschreven die geoptimaliseerd is voor Snapchat en TikTok. Hierna is de video geëdit uit bestaand beeldmateriaal.

Op TikTok hebben we de locatie Varsseveld in de advertentiekop en in de eerste drie seconden van de video verwerkt zodat de TikTok-engine dit herkent en hierop gaat sturen.

De uitdagingen

  • Van bestaande content video's maken die passen bij de kanalen 
  • Nieuw vraagstuk met ambitieuze doelstelling
  • Op korte termijn nieuwe vakantiewerkers werven
  • Op korte termijn relevante en authentieke content produceren
  • Een social advertising account zonder basisimplementatie
  • Direct resultaat halen uit nieuwe kanalen voor werving

"Voor het werven van vakantiewerkers wilden we een Tiktok en Snapchat-campagne opzetten. Voor ons nieuwe mediakanalen. DNZ heeft ons geholpen om hiervoor advertentieaccounts op te zetten en een campagne in te richten."

Irthe Brummelman Marketingcommunicatie Specialist 247TailorSteel
0

Sessies

0

Sollicitanten

0

Sollicitatiegesprekken

0

Nieuwe werknemers

Het resultaat

We hebben een creatieve, authentieke social media campagne opgezet die voor 426.520 totale impressies. Dit heeft uiteindelijk voor 57 sollicitanten gezorgd, waarvan er 17 zijn aangenomen. En ook belangrijk: de campagne heeft ontzettend veel awareness gecreëerd voor 247TailorSteel als werkgever.

Van deze 57 sollicitanten mochten er uiteindelijk 31 op gesprek komen en zijn er 17 sollicitanten aangenomen als vakantiekracht.

We konden de campagne zelfs voor de einddatum stopzetten, omdat het doel ontzettend snel was behaald. Daar zijn we trots op!

Omnichannel campagnes voor CliniClowns

Bekijk case

slider-arrow

10+ miljoen impressies voor INTERSPORT met programmatic advertising

Bekijk case

slider-arrow

Opvallende campagnes voor Makro kerstpakketten

Bekijk case

slider-arrow

Een toplancering voor Laptopnl

Bekijk case

slider-arrow

Ook aan de slag met campagnes?

Laten we verder praten

Elke marketinguitdaging vraagt om een slimme oplossing. Janice helpt je graag verder! Plan een afspraak in om te ontdekken hoe jouw campagne beter converteert.