10+ miljoen impressies voor INTERSPORT met programmatic advertising
Bekijk case
Toplancering voor een nieuw merk
Met een gerichte campagne en optimale timing zorgde DNZ voor een toplancering van Laptop.nl, die direct hoge zichtbaarheid en sterke verkoopresultaten opleverde.
Bytecommerce’s nieuwe merk Laptop.nl introduceren en groeien naar 10% marktaandeel in Nederland over drie jaar. De lanceringscampagne tot een succes brengen!
Een creatief concept voor de lancering en het piekmoment Black Friday om Laptop.nl positief te laden, een gouden User Interface op de webshop en slimme SEO optimalisaties.
Een klapper van een lanceringscampagne dat de laptop voor iedereen promoot. Binnen vier maanden meer dan 150 organische top 10 posities in Google en veel positieve reviews online.
Een platform met laptops voor iedereen: dat is Laptop.nl. Moederbedrijf ByteCommerce, al jarenlang toonaangevende laptopaanbieder van onder andere Paradigit, Norrod en Campusshop, wil met Laptop.nl in drie jaar 10% marktaandeel in Nederland veroveren. Met de huidige concurrentie is dat een gave uitdaging!
Om het merk Laptop.nl stevig in de markt te zetten als de nummer 1 aanbieder van laptops voor iedereen, zocht ByteCommerce een plan voor de korte en lange termijn. Hoe introduceren we Laptop.nl net voor de Black Friday piek? En hoe doen we in de toekomst de juiste dingen op het juiste moment?
Daar kwam De Nieuwe Zaak in beeld. Van creatief concept tot en met het behalen van een succesvolle lancering: De Nieuwe Zaak doet het! We gingen aan de slag met het brandingtraject, de uitwerking van een creatief concept en het uitwerken van persona’s om inzicht te krijgen in de doelgroep. We klapten onze laptops open en gingen aan de slag.
De uitkomst is dat Laptop.nl jouw laptop verkoopt. Eentje die precies doet jij van 'm verwacht. En dat is uniek in de laptopmarkt. De webshop moest gedesignt en gevuld worden, content geschreven en we zetten volop in op SEO om hoge organische posities in zoekmachines te scoren. Daarnaast zetten we Programmatic Advertising in om het uiterste uit de branding- en Black Friday campagnes te halen.
“Samen met De Nieuwe Zaak begonnen we met een leeg vel en één stip op de horizon: onze eerste Black Friday-campagne. We stapten uit onze comfortzone, bepaalden samen de route en legden de basis om komend jaar onze targets scherper te stellen en onze naamsbekendheid te vergroten. Als strategische partner begrijpt DNZ dat we maar één doel hebben: resultaat behalen.”
Miljoen impressies
Videoweergaven van
+15 seconden
Organische top 10
Google posities
Website clicks via
Google ads en Meta
Het resultaat mag er zijn! Laptop.nl heeft laptops voor iedereen. Om toch onderscheid te maken in de verschillende doelgroepen die onder ‘iedereen’ vallen, hebben we gedegen persona’s opgesteld.
Het creatieve concept speelt hier slim op in. Van ‘De precies-de-laptop-die-je-zoekt-webshop’ tot ‘De laptop-met-extra-service-webshop’ en de Black Friday Klapper-campagnes: alle uitingen, inclusief het ux-design, passen precies bij de doelgroep.
Tijd om het merk te laden! Op het gebied van SEO zijn er veel stappen gezet op het gebied van content, autoriteit en techniek.
We hebben de webanalytics naar een hoger niveau gebracht en een 5-seconds test uitgevoerd om het creatieve concept te valideren.
De Black Friday campagne hebben we van kop tot staart uitgevoerd. Hier hebben we Programmatic Advertising, Google Ads en advertising via Meta ingezet om optimaal resultaat uit de upper- en lower funnel campagnes te halen.
Het resultaat is dat we de zichtbaarheidsdoelstelling van 14 miljoen impressies hebben gehaald, eind januari hadden we zelfs 18 miljoen impressies. Een supermooi resultaat!
Laptop.nl gaat de concurrentie aan met enkele grote merken in de markt. Met een unieke propositie en communicatie, maar ook door het toevoegen van functionaliteiten in de website om de doelgroepen zo goed mogelijk te bedienen.
Zo is er ook een keuzehulp in het leven geroepen op de website, maar nog onderscheidender is de propositie waar service vanaf druipt!
Bekijk case
Bekijk case
Bekijk case
Bekijk case