Bouwmaat.

Digital Out Of Home zorgt voor impact in Bouwmaat campagne

Met een slimme programmatic advertising campagne realiseerde DNZ voor Bouwmaat 325% meer impressies dan voorspeld en maximale zichtbaarheid rondom de Gereedschapsweken.

Uitdaging

Extra impact en zichtbaarheid creëren tijdens de Bouwmaat Gereedschapsweken.

Aanpak

Dynamische creaties via DOOH en display in te zetten in de buurt van Bouwmaat locaties.

Resultaat

Maximaal bereik en hogere effectiviteit en herkenning tijdens de campagneweken.

Maximale zichtbaarheid

Tijdens de jaarlijkse Gereedschapsweken heeft Bouwmaat vier weken lang de beste en scherpste acties op geselecteerde A-merken in de categorie elektrisch handgereedschap. Naast de ‘traditionele kanalen’ als display, social, shopping, search, e-mail, instore communicatie en actiekranten was er behoefte om extra impact te maken en zichtbaarder te zijn onder de doelgroepen.

Grootste uitdagingen

  • De juiste doelgroep zien te bereiken
  • Impact en zichtbaarheid maximaliseren
  • Inzicht tussen verschillende kanalen creëren

"Samen met DNZ een goed doordachte omnichannel campagne die aansloot bij onze wens om meer lokaal te communiceren en traffic te realiseren."

Esther van Mourik Ecommerce Manager

Het resultaat

Naast de eerder genoemde performance kanalen hebben we tijdens de campagne extra impact gemaakt door de inzet van programmatic advertising rondom de vestigingen van Bouwmaat. In een straal van maximaal 10 kilometer rondom de vestigingen (we zien dat veel klanten in deze straal in de vestiging komen) kochten we bij in- en uitvalswegen snelwegmasten, roadside en tankstation Digital Out Of Home schermen in.

Op deze schermen toonden we dynamische uitingen op basis van een aantal factoren: tijdstip, productaanbod, herkenning van de doelgroep en afstand naar de vestiging. Zo werd op basis van locatie getoond hoe ver de afstand was naar de dichtstbijzijnde vestiging en we toonden wisselende productaanbiedingen tijdens de actieperiode. Maar we gingen verder. 

Bij tankstations herkenden we via RDW data (kenteken scan) bestelbusjes met de aanname dat dit een klusser of aannemer zou kunnen zijn.

Deze kreeg vervolgens tijdens het tanken de actie uiting te zien. En als laatste zetten we de laatste twee dagen aftel banners in om urgentie te creëren onder de doelgroep. 

Door deze verschillende mogelijkheden konden we de juiste doelgroep op de juiste locatie, op het juiste moment met de juiste boodschap bereiken. Via programmatic advertising hebben we in de ZIEN fase 325% meer vertoningen gerealiseerd dan de prognose dankzij een lagere CPM, ondanks de drukke en dure periode van Black Friday en de Tweede Kamer verkiezingen.

Als laatste hebben we via multi-touch attributie inzichtelijk gemaakt wat de bijdrage van een display-uiting aan de omzet is geweest. In 30% van de doorgemeten aankopen, bleek er een video of display-uiting aan te pas te komen om een verkoop te realiseren.

0
%

meer impressies dan forecast

0
%

lagere CPM

0
%

meer vertoning op DOOH retargeting

0
%

van de kopers zag een advertentie

RDW kenteken scan

Herkenning van kentekens via RDW is volledig geanonimiseerd. Zo kun je wel zien welk type auto het is, maar niet van wie. Zo konden we onderscheid maken tussen zakelijke busjes en personenauto’s, waardoor de advertenties alleen aan de doelgroep werden getoond.

Dit is een mooi voorbeeld van hoe data bijdraagt aan het nog beter bereiken van de doelgroep, zonder privacygevoelige informatie te gebruiken. 

Rotterdam kleurt Exact tijdens city take over

Bekijk case

slider-arrow

Opvallende campagnes voor Makro kerstpakketten

Bekijk case

slider-arrow

10+ miljoen impressies voor INTERSPORT met programmatic advertising

Bekijk case

slider-arrow

De volgende digitale stap voor Lankhorst Taselaar

Bekijk case

slider-arrow

Aan de slag met jouw campagnes?

Tijd voor een bakkie

Elke marketinguitdaging vraagt om een slimme oplossing. Janice helpt je graag verder! Plan een afspraak in om te ontdekken hoe jouw merk beter zichtbaar is.