Exact.

Rotterdam city takeover

Met een grootschalige city takeover kleurde DNZ Rotterdam in Exact-stijl en zorgde voor maximale zichtbaarheid en merkbeleving in de stad.

Uitdaging

Hoe bereik je zoveel mogelijk bezoekers van het Exact Live! event, zowel vooraf als achteraf, op een manier die écht opvalt? En hoe heet je iedereen op een impactvolle manier welkom.

Aanpak

We hebben digitale schermen in de buurt van Ahoy ingezet. Gedurende 2 tot 3 uur, zowel voor als na het event, werden op deze schermen speciale boodschappen getoond die je niet kon missen!

Resultaat

Alle schermen rondom Ahoy kleurden een paar uur lang Exact rood. Een echte eyecatcher die de bezoekers direct in de juiste sfeer bracht en ervoor zorgde dat niemand er omheen kon.

Een warm welkom in Rotterdam

Exact Live brengt duizenden ondernemers, finance professionals en accountants samen in Rotterdam Ahoy voor een dag vol innovaties, inzichten en ontmoetingen. De uitdaging was om zoveel mogelijk bezoekers zowel vooraf als achteraf te bereiken.

Met hulp van Livewall lanceerden we een city takeover-campagne met Digital-Out-Of-Home (DOOH) advertising rondom Exact Live. Alle beschikbare schermen in de buurt van Ahoy werden ingezet om bezoekers onderweg te verwelkomen en te bedanken

Trein- en metroreizigers kregen boodschappen als: 'Volgende stop Ahoy, ontdek nieuwe inzichten' en 'Je zit op het spoor naar nieuwe inzichten'. Automobilisten en taxireizigers werden begroet met: 'Nog 5 minuten naar nieuwe inzichten' en 'Welkom op Exact Live'.

Na het evenement verscheen een bedankboodschap op de schermen: '40 jaar innovatie dankzij jou. Bedankt!' en 'Nog meer inzichten? Kijk op exact.nl'. Zo kregen duizenden bezoekers een warm welkom én een positieve afsluiting.

De uitdagingen

  • Zichtbaarheid creëren rondom Exact Live.
  • Impact maken voor het merk Exact naar hun klanten én mogelijke prospects.
  • Zo veel mogelijk bezoekers extra aandacht geven en welkom heten.
  • De communicatie passend maken voor de doelgroep én bij de manier van reizen.
  • Slim budgetteren. Dus veel impact maken tegen relatief lage kosten.

Meer dan 200.000 impressies via meer dan 70 digitale schermen rondom Rotterdam zorgt voor ultieme zichtbaarheid rondom het evenement Exact Live.

0

Roadside schermen

0

Metro schermen

0

NS station schermen

0
k+

Impressies

Het resultaat

Het resultaat mag er zijn! Met maar liefst 7 uitingen kleurden alle schermen  in Rotterdam rondom Ahoy twee keer per dag, drie uur lang, in het kenmerkende Exact rood.

Met scherpe communicatie op de uitingen die passen bij de manier van reizen. Dit alles zorgde voor maximale impact door volledig in te zetten op uitingen met motion (video). Het resulteerde in ruim 200.000 impressies! 

Door te adverteren in gerichte tijdsloten - drie uur in de ochtend en drie uur in de namiddag - wisten we veel impact te maken tegen een vriendelijk budget en met een goede share of time. Niet alleen de doelgroep (bezoekers van het event) werd bereikt, maar ook mogelijke prospects van Exact.

De campagne kreeg een extra boost met een high-impact bonusscherm op Rotterdam Centraal, een locatie met grote zichtbaarheid en breed bereik! 

Digital Out Of Home zorgt voor impact in Bouwmaat campagne

Bekijk case

slider-arrow

Een toplancering voor Laptop.nl

Bekijk case

slider-arrow

10+ miljoen impressies voor INTERSPORT met programmatic advertising

Bekijk case

slider-arrow

Slimme e-mailstructuur levert Wolky 54% meer omzet op

Bekijk case

slider-arrow

Ook aan de slag met campagnes?

Tijd voor een bakkie

Elke marketinguitdaging vraagt om een slimme oplossing. Janice helpt je graag verder! Plan een afspraak in om te ontdekken hoe jouw campagnes beter converteren.