Case - Multi storefront Royal Swinkels - desktop 2500x805-1

Een Multi-Storefront voor Royal Swinkels.

Uitdaging

Hoe bedien je meerdere merken met meerdere storefronts, houd je de kosten laag en lanceer je snel nieuwe labels?

 
Aanpak

Een schaalbaar Multi-Storefront platform dat geschikt is voor alle labels van Royal Swinkels op het BigCommerce platform.  

 

 
Resultaat

Een Multi-Storefront is klaar voor de toekomst, met een basisthema die geschikt is voor alle labels.

 
Samen maak je 't verschil

Het project.

Zin in een biertje? Dan moet je bij Royal Swinkels zijn! Een familiebedrijf van mouters en brouwers over de hele wereld, actief in horeca en retail. Swinkels heeft meerdere merken met allemaal hun eigen website. Dit betekent dat als er een wijziging gedaan moet worden, je dit bij iedere storefront apart moet doen. Dit is iets wat veel tijd en geld kost. Kunnen we de kosten beperken en efficiënter werken?

Samen met Swinkels hebben we besloten dat dat anders moet! We maken een storefront template, dat geschikt is voor alle labels. We hebben ervoor gekozen om geheel opnieuw te starten uitgaande van een BigCommerce basisthema. 

 

We gingen aan de slag met een Fit GAP Analyse. Welke functionaliteit van de afzonderlijke websites moeten we zeker behouden in het nieuwe thema of kunnen we laten vervallen door de rijke basisfuncties die het standaard BigCommerce template reeds bevat.

Na deze analyse hadden we helder welke functionaliteit de lading dekte voor het nieuwe Swinkels template. Dit hebben wij vervolgens gerealiseerd. We hebben de bestaande websites overgezet naar de Multi-Storefront BigCommerce omgeving.

Wat is een Multi-Storefront?

Door het gebruik van een Multi-Storefront heb je het gemak en de power om met één shop meerdere storefronts te lanceren. Wat het precies betekent? Je hebt één backend waarin je instellingen en producten beheert. 

Vanuit de store kan je gemakkelijk meerdere storefronts lanceren en beheren. Deze storefront kan je aanpassen zodat deze de allerbeste klantervaring biedt. Denk hieraan aan content, kleuren en fonts. Alles op maat en supersnel, zonder in te leveren op kwaliteit.

De uitdagingen.

  • Het beheer van (dezelfde) producten moest gedaan worden op meerdere omgevingen. Dat zorgde voor extra beheerwerk.
  • Nieuwe functionaliteit moest op iedere afzonderlijke site geïmplementeerd worden. Dat zorgde voor dubbele investeringen.
  • De verschillende Swinkels merken zijn echt onderscheidend van elkaar. Elk met een eigen doelgroep, eigen content, eigen brand experience en eigen customer experience. 

Het resultaat.

Het resultaat mag er zijn! We hebben een Multi-Storefront oplossing voor Swinkels neergezet. Een oplossing die klaar is voor de toekomst. Vanuit één storefront wordt nu het beheer op producten gedaan en kan worden aangegeven op welk(e) storefront(s) dit product beschikbaar is, om daar te verkopen. 

We zijn gestart met de lancering van de hernieuwde daretodrinkdifferent.nl en hebben daarna stap voor stap de nieuwe merken gelanceerd.

Hierdoor ontstonden nieuwe commerciële kansen voor Swinkels. 
Zo heeft Swinkels leveranciers die ook graag direct aan de klant zouden willen verkopen. Een geheel eigen webshop neerzetten is in deze gevallen een te grote investering.

Onze oplossing maakt het mogelijk om met een relatief kleine investering, een nieuwe storefront te lanceren. Zo is daarmee bijvoorbeeld de webshop monsterenergyshop.nl neergezet.

6 nieuwe merken websites gelanceerd
789 verschillende bieren beschikbaar
1000 liters bier per dag verkocht

Een schaalbare oplossing.

De Multi-Storefront oplossing van BigCommerce maakt het makkelijk om meerdere webwinkels te beheren vanuit één account. Dit is handig voor bedrijven die verschillende merken, regio’s of klantgroepen willen bedienen. Hier zijn enkele manieren waarop de Multi-Storefront oplossing waarde biedt:

  • Efficiëntie en kostenbesparing
  • Merkconsistentie en maatwerk
  • Internationaal uitbreiden
  • Verbeterde klantervaring
  • Schaalbaarheid

Kort gezegd helpt de Multi-Storefront oplossing van BigCommerce bedrijven om efficiënter te werken, hun merk sterk te houden, beter in andere landen te verkopen, en hun klanten een betere ervaring te geven.

Hulp nodig met jouw volgende stap?

Even verder praten kan geen kwaad.
Contact opnemen