BigCommerce implementatie voor Onlineverf.nl
Bekijk case
BigCommerce implementatie voor Studio Anneloes
Met een gebruiksvriendelijke BigCommerce-shop hielp DNZ Studio Anneloes om klanten sneller en makkelijker hun favoriete outfits te laten vinden – met slimme zoek- en filteropties, naadloze integraties en een beleving die zelfs bekroond werd met een Shopping Award!
Het creëren van een gebruiksvriendelijke en aantrekkelijke user interface voor desktop en mobiel met een intuïtief navigatie- en zoekproces, waardoor gebruikers snel en gemakkelijk hun gewenste outfit kunnen vinden.
Aan de hand van de doelstellingen, klantbehoeften, UX ontwerp en de scope van het project is gekozen om de shop te bouwen op het BigCommerce platform.
Het nieuwe StudioAnneloes.nl platform bevat een unieke klantbeleving en exposure van de producten. Met volop integraties en koppelingen met verschillende BigCommerce apps.
De Nieuwe Zaak ontwikkelde een visie voor het vervangen van de bestaande website van Studio Anneloes door een nieuw platform. Met als doel ondersteuning bieden om gefaseerd, of juist heel snel, te groeien. Uitdaging aangenomen!
Het platform moet efficiënt kunnen omgaan met een grote hoeveelheid aan producten en categorieën. Dit zodat gebruikers niet overweldigd worden door de hoeveelheid informatie die ze te zien krijgen. De ultieme menu navigatie hebben we gerealiseerd door een navigatie onderzoek waar we een Treetest en Cardsorting hebben gebruikt. Daarnaast hebben we Tweakwise geïmplementeerd voor slimme zoek- en filtermogelijkheden.
Een andere uitdaging was het bieden van een soepele en veilige betalingsprocedure. Het platform stelt gebruikers in staat om op een gemakkelijke manier te betalen met verschillende methoden; van creditcard tot iDeal.
Tenslotte is het belangrijk dat het platform goed presteert en snel laadt. Dit zodat gebruikers niet hoeven te wachten vanwege lange laadtijden, wat de gebruikservaring vermindert. Hiervoor zijn door DNZ BigCommerce widgets gerealiseerd.
maanden doorlooptijd, van idee tot livegang
sprints van twee weken om de shop te realiseren
producten online
archief orders na livegang
Het nieuwe platform van Studio Anneloes is op 1 december 2022 gelanceerd! Een perfect moment, net voor de drukste periode van het jaar, de aanloop naar de kerstperiode. De webshop bevat veel nieuwe features. Waaronder:
Om inspiratie op te doen voor een nieuwe outfit is de shop de look beschikbaar. Op basis van thema’s die elke maand worden vernieuwd kan de klant navigeren door looks. Bij iedere look worden direct de producten getoond in de beschikbare maten en kleuren. Deze kunnen direct worden toegevoegd aan de winkelmand. Een naadloze winkelervaring!
Er worden wekelijks nieuwe blogs gepost waarin meer achtergrond wordt gegeven over de nieuwe productlijnen van studio Anneloes. In deze blogs kunnen ook direct de producten worden geïntegreerd, zodat de klant deze direct kan aanschaffen. Met behulp van widgets worden op een eenvoudige manier mooie strakke beeldcollecties op de pagina toegevoegd.
Uit de app store van BigCommerce zijn een aantal standaard apps geselecteerd. Waaronder een app waarmee een klant voor een uitverkocht product een signaal kan ontvangen, wanneer dit product weer op voorraad is. En een app waarmee heel eenvoudig je wensenlijstje samen kan worden gesteld, zonder te zijn ingelogd - en zelfs cross-device als je van je mobiel naar desktop gaat of andersom. Zo maken we optimaal gebruik van de voordelen van bewezen apps die goed werken en met een single-click te gebruiken zijn.
Voor de echte specifieke Studio Anneloes functionaliteit zijn er door DNZ een aantal BigCommerce apps gemaakt. Hiermee is het mogelijk om beter grip te krijgen op het zogenoemde drop-proces.
Dit proces regelt dat er op een vast tijdstip nieuwe productlanceringen kunnen worden ingepland. Dit zodat nieuwe producten, blog pagina’s en menu categorieën in zijn geheel beschikbaar komen op de website. Deze functionaliteit biedt de ‘Drop-app’ nu.
Daarnaast is het mogelijk om de vestigingsinformatie te beheren van de retailers. Op deze manier wordt de juiste informatie getoond in de retailer finder. Ook op de productdetailpagina wordt de retail informatie getoond, zodat de klant weet in welke vestiging de producten op voorraad zijn.
We hebben een integratie gemaakt met Tweakwise. Hierdoor zoekt de klant eenvoudig naar producten en content op de website. Zo worden in de categoriepagina’s de producten in de gewenste volgorde getoond.
Op het platform zijn integraties gerealiseerd met Mollie (Payment Provider) en Trimit (ERP pakket). De informatie over de shop the looks ligt vast in het ERP pakket. Dit wordt overgezet naar de website, zodat vanuit daar de shop de look informatie getoond wordt.
Op de product detailpagina is Faslet geïntegreerd. Deze tool biedt naadloze integratie voor het verstrekken van nauwkeurig maatadvies. Met geavanceerde algoritmen en kunstmatige intelligentie analyseert Faslet lichaamsmaten en voorkeuren van klanten in real-time, wat de kans op retourzendingen vermindert en de klanttevredenheid verhoogt. Bedrijven kunnen waardevolle inzichten verzamelen en hun productaanbod verfijnen, terwijl klanten met vertrouwen kunnen winkelen dankzij betrouwbaar maatadvies.
Bekijk case
Bekijk case
Bekijk case
Bekijk case
Bekijk case
Als kers op de taart won de nieuwe webshop van Studio Anneloes een Shopping Award! De publieksprijs in de categorie dames- en herenmode past perfect bij de prachtige outfits die de shop biedt.
Een mooie prestatie die we samen met Studio Anneloes, BigCommerce en Tweakwise hebben verwezenlijkt. Daar proosten we op! 🥂