Kooi versterkt online groei met nieuw platform
Bekijk case
Heutink gaat van B2B naar B2C met Heutink voor Thuis
Met Heutink voor Thuis hielp DNZ Heutink om succesvol de stap te zetten van B2B naar B2C. Met een merk dat aansluit bij de particuliere markt en een platform dat van inspireren tot converteren werkt.
Een nieuw merk in de markt te zetten voor de particuliere markt dat moest passen en herkenbaar aansluiten bij de rest van de Heutink groep.
Doormiddel van workshops, onderzoeken en deskresearch zijn de verschillende klantgroepen en hun behoeftes in kaart gebracht.
Een nieuw platform wat voorziet in alle fasen van de customer journey van de klanten van Heutink voor Thuis. En daarnaast een eenvoudiger bestelproces.
De Nieuwe Zaak heeft een ontwerpfase voorgesteld waarin we zijn begonnen met het in kaart brengen van de wensen van de klant. Via een aantal workshops, onderzoeken en deskresearch hebben we de verschillende klantgroepen en hun behoeftes in kaart gebracht in persona’s en de bijbehorende customer journey’s. Deze inzichten helpen bij het maken van de juiste beslissingen tijdens het gehele vervolgtraject.
Een nieuw merk, een nieuwe huisstijl. We ontwikkelden een nieuwe huisstijl specifiek voor de particuliere markt maar aansluitend bij het bestaande merk van de Heutink Groep. Daarnaast ontwierp De Nieuwe Zaak een contentplatform en webshop die voorziet in de verschillende fasen van de customer journey van ouders en begeleiders. Als laatste namen we de implementatie voor onze rekening.
“We hadden alles in huis om ook ouders en verzorgers te bedienen, behalve kennis van B2C e-commerce. Na eerdere succesvolle projecten wisten we dat DNZ ons hierbij kon helpen. Zij maakten ons wegwijs in deze nieuwe tak van sport.”
Het B2C concept Heutink voor Thuis, uitgewerkt op een nieuw platform. Als vertrekpunt stond de ontwikkeling van het kind centraal.
Leren, helpen en ontwikkelen vindt centraal plaats in het brein van de mens. Dit brein hebben we als uitgangspunt genomen voor de visualisatie van de nieuwe huisstijl. Het brein, een neuraal netwerk waarbij alles met elkaar in verbinding staat, gepresenteerd in een vriendelijke én kleurrijke vormtaal. Deze grafische stijl hebben we doorontwikkeld naar een nieuw logo: herkenbaar door het bestaande woordmerk van Heutink te gebruiken en letterlijk ingekleurd (kleur en vorm) met de propositie en belofte van Heutink voor leren, helpen en ontwikkelen.
Van inspireren tot converteren: het nieuwe platform voorziet in alle fasen van de customer journey van de klanten van Heutink voor Thuis. Het kenniscentrum en de webshop zijn daarom volledig geïntegreerd in één platform.
Na de livegang is het project pas écht begonnen. Als vaste partner van Heutink werken we samen om Heutink voor Thuis te vermarkten (digital marketing) en te optimaliseren voor de optimale branding en conversie.
Bekijk case
Bekijk case
Bekijk case
Bekijk case