Heutink gaat van B2B naar B2C.

Heutink gaat van B2B naar B2C met Heutink voor Thuis.

Uitdaging

Een nieuw merk in de markt te zetten voor de particuliere markt dat moest passen en herkenbaar aansluiten bij de rest van de Heutink groep.

 
Aanpak

Doormiddel van workshops, onderzoeken en deskresearch zijn de verschillende klantgroepen en hun behoeftes in kaart gebracht.

 
Resultaat

Een nieuw platform wat voorziet in alle fasen van de customer journey van de klanten van Heutink voor Thuis. En daarnaast een eenvoudiger bestelproces.

 
Relevanter dan ooit

Het project.

De Nieuwe Zaak heeft een ontwerpfase voorgesteld waarin we zijn begonnen met het in kaart brengen van de wensen van de klant. Via een aantal workshops, onderzoeken en deskresearch hebben we de verschillende klantgroepen en hun behoeftes in kaart gebracht in persona’s en de bijbehorende customer journey’s. Deze inzichten helpen bij het maken van de juiste beslissingen tijdens het gehele vervolgtraject.

Een nieuw merk, een nieuwe huisstijl. We ontwikkelden een nieuwe huisstijl specifiek voor de particuliere markt maar aansluitend bij het bestaande merk van de Heutink Groep. Daarnaast ontwierp De Nieuwe Zaak een contentplatform en webshop die voorziet in de verschillende fasen van de customer journey van ouders en begeleiders. Als laatste namen we de implementatie voor onze rekening.

De uitdagingen.

  • Een groeiende behoefte aan 'de spullen van school' voor thuis
  • Geen kennis van B2C e-commerce
  • Het platform moet een educatief karakter hebben
  • Nog te weinig inzicht in de wensen van de klant
  • Een andere positionering dan het B2B georiënteerde Heutink
  • Moet passen en herkenbaar aansluiten bij de rest van de Heutink groep

Het resultaat.

Het B2C concept Heutink voor Thuis, uitgewerkt op een nieuw platform. Als vertrekpunt stond de ontwikkeling van het kind centraal.

Leren, helpen en ontwikkelen vindt centraal plaats in het brein van de mens. Dit brein hebben we als uitgangspunt genomen voor de visualisatie van de nieuwe huisstijl. Het brein, een neuraal netwerk waarbij alles met elkaar in verbinding staat, gepresenteerd in een vriendelijke én kleurrijke vormtaal. Deze grafische stijl hebben we doorontwikkeld naar een nieuw logo: herkenbaar door het bestaande woordmerk van Heutink te gebruiken en letterlijk ingekleurd (kleur en vorm) met de propositie en belofte van Heutink voor leren, helpen en ontwikkelen.

Van inspireren tot converteren: het nieuwe platform voorziet in alle fasen van de customer journey van de klanten van Heutink voor Thuis. Het kenniscentrum en de webshop zijn daarom volledig geïntegreerd in één platform.

Na de livegang is het project pas écht begonnen. Als vaste partner van Heutink werken we samen om Heutink voor Thuis te vermarkten (digital marketing) en te optimaliseren voor de optimale branding en conversie.

Andere cases

Hulp nodig met jouw volgende stap?

Even verder praten kan geen kwaad.
Contact opnemen