Royal Swinkels.

Een Multi-Storefront voor de merken van Royal Swinkels

Met een multi‑storefront in BigCommerce helpt DNZ Royal Swinkels meerdere merken vanuit één krachtig platform efficiënt beheren en internationaal laten groeien.

Uitdaging

Hoe bedien je meerdere merken met meerdere storefronts, houd je de kosten laag en lanceer je snel nieuwe labels?

Aanpak

Een schaalbaar Multi-Storefront platform dat geschikt is voor alle labels van Royal Swinkels op het BigCommerce platform.

Resultaat

Een toekomstbestendig Multi-Storefront met een flexibel basisthema dat geschikt is voor alle labels.

Samen proosten

Zin in een biertje? Dan moet je bij Royal Swinkels zijn! Een familiebedrijf van mouters en brouwers over de hele wereld, actief in horeca en retail. Swinkels heeft meerdere merken met allemaal hun eigen website. Dit betekent dat als er een wijziging gedaan moet worden, je dit bij iedere storefront apart moet doen. Dit is iets wat veel tijd en geld kost. Kunnen we de kosten beperken en efficiënter werken?

Samen met Swinkels hebben we besloten dat dat anders moet! We maken een storefront template, dat geschikt is voor alle labels. We hebben ervoor gekozen om geheel opnieuw te starten uitgaande van een BigCommerce basisthema. 

We gingen aan de slag met een Fit GAP Analyse. Welke functionaliteit van de afzonderlijke websites moeten we zeker behouden in het nieuwe thema of kunnen we laten vervallen door de rijke basisfuncties die het standaard BigCommerce template reeds bevat.

Na deze analyse hadden we helder welke functionaliteit de lading dekte voor het nieuwe Swinkels template. Dit hebben wij vervolgens gerealiseerd. We hebben de bestaande websites overgezet naar de Multi-Storefront BigCommerce omgeving.

De uitdagingen

  • Het beheer van (dezelfde) producten moest gedaan worden op meerdere omgevingen. Dat zorgde voor extra beheerwerk.
  • Nieuwe functionaliteit moest op iedere afzonderlijke site geïmplementeerd worden. Dat zorgde voor dubbele investeringen.
  • De verschillende Swinkels merken zijn echt onderscheidend van elkaar. Elk met een eigen doelgroep, eigen content, eigen brand experience en eigen customer experience. 

“DNZ heeft ons geholpen om een architectuur neer te zetten waarmee we zowel aan de front end (stores) als in de back end (payments, logistiek, integraties WMS) maximaal rendement halen uit alle investeringen die we het in ecosysteem hebben gedaan en gaan doen.”

John Mouthaan Head of Digital Sales

Het resultaat

Het resultaat mag er zijn! We hebben een Multi-Storefront oplossing voor Swinkels neergezet. Een oplossing die klaar is voor de toekomst. Vanuit één storefront wordt nu het beheer op producten gedaan en kan worden aangegeven op welk(e) storefront(s) dit product beschikbaar is, om daar te verkopen. 

We zijn gestart met de lancering van de hernieuwde daretodrinkdifferent.nl en hebben daarna stap voor stap de nieuwe merken gelanceerd.

Hierdoor ontstonden nieuwe commerciële kansen voor Swinkels. 
Zo heeft Swinkels leveranciers die ook graag direct aan de klant zouden willen verkopen. Een geheel eigen webshop neerzetten is in deze gevallen een te grote investering.

Onze oplossing maakt het mogelijk om met een relatief kleine investering, een nieuwe storefront te lanceren. Zo is daarmee bijvoorbeeld de webshop monsterenergyshop.nl neergezet.

Case - Royal-Swinkels - Multi-storefront

0

Platform gekozen

0

Nieuwe websites gelanceerd

0

Verschillende bieren beschikbaar

0

Liter bier per dag verkocht

BigCommerce implementatie voor Onlineverf.nl

Bekijk case

slider-arrow

BigCommerce implementatie voor Studio Anneloes

Bekijk case

slider-arrow

Unieke B2B webshop voor Brand Masters met BigCommerce

Bekijk case

slider-arrow

Kooi versterkt online groei met nieuw platform

Bekijk case

slider-arrow

Ook aan de slag met jouw platform?

Laten we verder praten!

Elke e-commerce uitdaging vraagt om een slimme oplossing. Theo helpt je graag verder! Plan een afspraak in om te ontdekken hoe je met jouw webshop meer omzet genereert.