BigCommerce implementatie voor Onlineverf.nl
Bekijk case
Een Multi-Storefront voor de merken van Royal Swinkels
Met een multi‑storefront in BigCommerce helpt DNZ Royal Swinkels meerdere merken vanuit één krachtig platform efficiënt beheren en internationaal laten groeien.
Hoe bedien je meerdere merken met meerdere storefronts, houd je de kosten laag en lanceer je snel nieuwe labels?
Een schaalbaar Multi-Storefront platform dat geschikt is voor alle labels van Royal Swinkels op het BigCommerce platform.
Een toekomstbestendig Multi-Storefront met een flexibel basisthema dat geschikt is voor alle labels.
Zin in een biertje? Dan moet je bij Royal Swinkels zijn! Een familiebedrijf van mouters en brouwers over de hele wereld, actief in horeca en retail. Swinkels heeft meerdere merken met allemaal hun eigen website. Dit betekent dat als er een wijziging gedaan moet worden, je dit bij iedere storefront apart moet doen. Dit is iets wat veel tijd en geld kost. Kunnen we de kosten beperken en efficiënter werken?
Samen met Swinkels hebben we besloten dat dat anders moet! We maken een storefront template, dat geschikt is voor alle labels. We hebben ervoor gekozen om geheel opnieuw te starten uitgaande van een BigCommerce basisthema.
We gingen aan de slag met een Fit GAP Analyse. Welke functionaliteit van de afzonderlijke websites moeten we zeker behouden in het nieuwe thema of kunnen we laten vervallen door de rijke basisfuncties die het standaard BigCommerce template reeds bevat.
Na deze analyse hadden we helder welke functionaliteit de lading dekte voor het nieuwe Swinkels template. Dit hebben wij vervolgens gerealiseerd. We hebben de bestaande websites overgezet naar de Multi-Storefront BigCommerce omgeving.
“DNZ heeft ons geholpen om een architectuur neer te zetten waarmee we zowel aan de front end (stores) als in de back end (payments, logistiek, integraties WMS) maximaal rendement halen uit alle investeringen die we het in ecosysteem hebben gedaan en gaan doen.”
Het resultaat mag er zijn! We hebben een Multi-Storefront oplossing voor Swinkels neergezet. Een oplossing die klaar is voor de toekomst. Vanuit één storefront wordt nu het beheer op producten gedaan en kan worden aangegeven op welk(e) storefront(s) dit product beschikbaar is, om daar te verkopen.
We zijn gestart met de lancering van de hernieuwde daretodrinkdifferent.nl en hebben daarna stap voor stap de nieuwe merken gelanceerd.
Hierdoor ontstonden nieuwe commerciële kansen voor Swinkels.
Zo heeft Swinkels leveranciers die ook graag direct aan de klant zouden willen verkopen. Een geheel eigen webshop neerzetten is in deze gevallen een te grote investering.
Onze oplossing maakt het mogelijk om met een relatief kleine investering, een nieuwe storefront te lanceren. Zo is daarmee bijvoorbeeld de webshop monsterenergyshop.nl neergezet.
Platform gekozen
Nieuwe websites gelanceerd
Verschillende bieren beschikbaar
Liter bier per dag verkocht
Bekijk case
Bekijk case
Bekijk case
Bekijk case