Redesign en verbeterde performance voor Jeans Centre
Bekijk case
OnlineVerf strak in de lak gezet
Met een frisse merkidentiteit en nieuwe huisstijl zette DNZ OnlineVerf.nl strak in de lak. Klaar om op alle kanalen professioneel voor de dag te komen.
Hoe creëren we een professionele uitstraling die bij de organisatie past?
Het beschrijven van de merkidentiteit en op basis daarvan de huisstijl vormgeven.
Een passende huisstijl die breed inzetbaar is.
OnlineVerf.nl doet wat de naam doet vermoeden: online verf en verfbenodigdheden verkopen. Maar, ook in de fysieke vestigingen, dat werkt met franchisenemers, groeit gestaag. Van oudsher zijn ze bekend om hun specialistische kennis en goede advies. Er is nog oog voor kwaliteit en voor wat klanten écht nodig hebben.
Tegelijkertijd verkopen ze landelijk en in grote hoeveelheden. De verouderde uitstraling past niet meer bij de (inter-)nationale ambities van het merk.
Het project bestond uit drie opeenvolgende fases. De brand sprint, waarbij algemene zaken rondom het merk werden vastgelegd. De ambitie, golden circle, kernwaarden en positionering.
De merkidentiteit waarin de merkpersoonlijkheid, overtuiging, belofte en verschillende merkwaardes zijn geformuleerd. En tenslotte de visuele identiteit waarin onder andere logo, kleuren, fonts en fotografie werden beschreven. Het geheel werd vastgelegd in een digitaal brandbook.
“We zijn ontzettend blij met onze nieuwe huisstijl en de professionele uitstraling die deze met zich meebrengt. Het was een prettige samenwerking met de experts van De Nieuwe Zaak die ons vanaf het begin aan de hand hebben genomen.”
Het resultaat komt goed uit de verf! Ons Digitale Merkactivatie team heeft een volledig beschreven merkidentiteit met een richtinggevende merkpersoonlijkheid en passende merkwaarden geformuleerd. De verfkwasten in de aanslag genomen en een prachtig nieuw merk neergezet.
Het nieuwe OnlineVerf.nl is fris, modern en staat strak in de lak. Maar, wat houdt een nieuw merk precies in? Onze creatieven hebben naast de merkidentiteit het volgende opgeleverd:
Bekijk case
Bekijk case
Bekijk case
Bekijk case
Na afronding van het merktraject, zijn er direct stappen ondernomen om merkuitingen om te zetten naar de nieuwe merkuitstraling. Er is een digitale omgeving ingericht waarop alle brand assets overzichtelijk beschikbaar zijn gemaakt. De belangrijkste merkelementen zijn op de website, in e-mails en op social media kanalen doorgevoerd.