Royal Talens.

Ontwikkeling nieuwe website Royal Talens

Met een inspirerende nieuwe website op Episerver hielp DNZ Royal Talens om hun motto ‘Empower your creativity’ digitaal tot leven te brengen. De eerste stap in hun transformatie naar een future-proof combinatie van content en commerce.

Uitdaging

Een inspirerende website die aansluit bij het bedrijfsmotto Empower your creativity en tegelijkertijd een eerste stap zetten richting digitale transformatie van hun business.

Aanpak

Samen met De Nieuwe Zaak heeft Royal Talens een uitgebreide analysefase gedaan. In deze fase zijn de uitgangspunten geformuleerd om te kiezen voor het juiste platform.

Resultaat

Een gloednieuwe website voor Royal Talens met  interessante features zoals: product content, een conversie verhogende colour slider, marktspecifieke content, vestigingszoeker en merkenpagina's.

Future-proof

Royal Talens is een oer-Hollands merk dat al meer dan 120 jaar oud is. Het merk is bekend van kunstschildersverf als acryl- en olieverf (van o.a. de merken Amsterdam, Rembrandt en Van Gogh) maar ook van Ecoline en Bruynzeel-potloden. Met wortels in Apeldoorn worden de merken en producten wereldwijd verkocht in meer dan honderd landen. Royal Talens gelooft dat creativiteit een van de grootste menselijke rijkdommen is. Het heeft de kracht om de wereld mooier te maken. Het motto is dan ook: Empower your creativity!

Om dat ook te tonen aan de wereld, was de eerste stap om een inspirerende website neer te zetten. Royal Talens wilde graag, met oog op de nabije toekomst, een aantal concrete stappen zetten richting een digitale transformatie. Er waren plannen en ideeën genoeg, maar de start was een passend, nieuw digital commerce platform waarmee stapje voor stapje de digital commerce ambities worden gerealiseerd.

Samen met De Nieuwe Zaak heeft Royal Talens een uitgebreide analysefase gedaan. In deze fase zijn de juiste uitgangspunten geformuleerd om te kiezen voor het juiste e-commerce platform. Het nieuwe platform moest sterk zijn op zowel het gebied van inspiratieve content als e-commerce functionaliteiten. Het werken, bewerken en hergebruiken van content binnen het CMS stond zeer hoog op het verlanglijstje. Net als de ‘ease-of-use’ van het CMS voor medewerkers. Een makkelijke overstap naar B2B e-commerce moest vanuit hetzelfde platform mogelijk zijn.

Het platform Episerver heeft deze unieke combinatie. Er is vervolgens direct vorm gegeven aan de eerste realisatiefase (visie, roadmap, klantgroepen, roadmap, functionaliteiten). De resultaten uit de analysefase zijn dus gebruikt om de corporate website voor Royal Talens en haar merken te realiseren op het Episerver platform.

De uitdagingen

  • Een inspirerende website neerzetten die aansluit op het bedrijfsmotto
  • Eerste stap zetten in transformatie naar een digitale business.
  • Een e-commerce platform kiezen die zowel content als commerce goed kan ondersteunen.
  • Het werken, bewerken en hergebruiken van content
  • Ease-of-use voor marketing medewerkers

“De Nieuwe Zaak heeft ons geholpen om concreet te maken welke kant we met de website en onze volledige digitale transformatie opgaan. Van de babysteps rondom SCRUM tot aan een succesvol project met een zeer gewaardeerde website als resultaat.”

Lobke Jansen Digital Marketing Manager Royal Talens

Het resultaat

Het resultaat is een gloednieuwe website voor Royal Talens. De website kent een behoorlijk aantal interessante features, onder andere:

  • Product content (integratie met het PIM)
  • Colour slider op de detailpagina, om op een eenvoudige manier door de kleuren van een product heen te kunnen zoeken (uniek en onderscheidend t.o.v. de concurrentie)
  • Een product- en kleuren overzichtspagina
  • Multi language
  • Marktspecifieke content- en productassortiment
  • Vestigingzoeker en merkenpagina's

Vier het met kleur

De livegang van de website werd feestelijk gepresenteerd tijdens Creativeworld, de grootste vakbeurs die begin februari 2020 plaatsvond in Frankfurt.

Samen met Royal Talens en een multidiscplinair team vanuit De Nieuwe Zaak is dit project zeer voorspoedig, binnen de gestelde scope afgerond. 

Merkcampagne voor Bouwmaat die klopt als een bus

Bekijk case

slider-arrow

10+ miljoen impressies voor INTERSPORT met programmatic advertising

Bekijk case

slider-arrow

Omnichannel campagnes voor CliniClowns

Bekijk case

slider-arrow

Mepal ontwerptool voorzien van redesign

Bekijk case

slider-arrow

Kooi versterkt online groei met nieuw platform

Bekijk case

slider-arrow

Ook aan de slag met jouw merk?

Tijd voor een bakkie

Elke uitdaging vraagt om een slimme oplossing. Theo helpt je graag verder! Plan een afspraak in om te ontdekken hoe jouw merk beter converteert.