Bouwmaat.

Multichannel merkcampagne die klopt als een bus

Met een opvallende merkcampagne zorgde DNZ dat Bouwmaat top‑of‑mind bleef bij de doelgroep én de merkpositionering versterkte.

Uitdaging

De hernieuwde merkstrategie van Bouwmaat miste online zichtbaarheid en moest sterker gepositioneerd worden: “Dáár kan je op bouwen.”

Aanpak

Via high impact rich media banners, een display game en social advertising zoveel mogelijk bouwers interesseren voor Bouwmaat.

Resultaat

Een multichannel merkcampagne die 26 miljoen vertoningen en duizenden nieuwe aanmeldingen opleverde. Dit zorgde voor hoge merkbetrokkenheid.

Dáár kan je op bouwen

Groothandel in bouwmaterialen Bouwmaat ontwikkelde een hernieuwde merkstrategie inclusief nieuwe merkbelofte: “Dáár kan je op bouwen”. Maar hoe zorg je voor online zichtbaarheid van en betrokkenheid bij de nieuwe merkboodschap van je merk?

Met een merkcampagne moesten er zoveel mogelijk bouwers worden aangesproken. Om Bouwmaat sterker te positioneren als professioneel partner in de bouw was het van belang dat de nieuwe merkbelofte via meerdere kanalen de wereld ingebracht werd.

De uitdagingen

  • De nieuwe merkbelofte naar een digitaal concept vertalen
  • Op basis van een bestaande tv commercial de digitale middelen uitwerken
  • Zoveel mogelijk bouwers online aanspreken
  • Betrokkenheid bij bouwers genereren
  • Conversie genereren oftewel nieuwe klanten laten aanmelden
  • Bouwmaat sterker positioneren

Het resultaat

De nieuwe merkbelofte was al vertaald naar een TV commercial (TVC). Deze commercial was erg waardevol en diende als input voor online campagnes. De nieuwe boodschap en de TVC zijn online op diverse manieren ingezet op Facebook, Instagram, LinkedIn en YouTube. Naast carrousel en single ads werden tevens een serie organische posts en stories vertoond met de nieuwe merkboodschap. Maar de meest in het oog springende uitingen waren high-impact display banners.

De Nieuwe Zaak vertaalde de nieuwe merkbelofte “Dáár kan je op bouwen” naar een rich media en advergame campagne: een Tetris-spel in een groot formaat display banner. De Tetrisblokjes waren vormgegeven als producten van Bouwmaat die in een bestelbus moesten worden opgestapeld: Bustris!

Het spel roept op tot interactie, waardoor je een nadrukkelijker contactmoment creëert met de eindgebruikers. Zo blijft de naam 'Bouwmaat' en de merkbelofte nog beter hangen.

De merkcampagne was een groot succes, doordat het aantal vertoningen (meer dan 1,5 miljoen) groter was dan vooraf begroot. In totaal landden meer dan 3.000 bezoekers op de Bouwmaat website en werden er duizenden nieuwe online accounts aangemaakt. De Bustris campagne had met meer dan 400.000 interacties en een hoge CTR naar de website een top engagement. Hiermee is zowel de zichtbaarheid als de naamsbekendheid flink vergroot.

Case - Bouwmaat - Bustris

0
mln

Vertoningen

0
k

Interactie met de game

0

Clicks

0

Eenduidige merkbeleving

Grote piek in interesse op Google Trends

 

De campagne zorgde voor de grootste piek in interesse in Bouwmaat op Google Trends ooit. Deze stijging was exclusief voor Bouwmaat en kwam in dezelfde periode niet voor bij concurrenten. De piek is rechtstreeks toe te schrijven aan de campagne.

De beste Bustris speler wist maar liefst 42 rijen met blokjes weg te spelen! Een mooie betrokkenheid bij de nieuwe merkpositionering “Dáár kan je op bouwen”. 

Creatieve wervingscampagne voor 247TailorSteel

Bekijk case

slider-arrow

Rotterdam kleurt Exact tijdens city take over

Bekijk case

slider-arrow

Digital Out Of Home zorgt voor impact in Bouwmaat campagne

Bekijk case

slider-arrow

Slimme e-mail structuur levert Wolky 54% meer omzet op

Bekijk case

slider-arrow

Ook aan de slag met jouw merk?

Tijd voor een bakkie

Elke marketinguitdaging vraagt om een slimme oplossing. Theo helpt je graag verder! Plan een afspraak in om te ontdekken hoe jouw merk beter converteert.