Redesign en verbeterde performance voor Jeans Centre
Bekijk case
Unieke Search inzichten bij Espria Ledenvereniging
Wij helpen je om doordacht met je digitale volwassenheid en dilemma's rondom digitale transformatie, e-commerce en marketing de volgende stap te zetten.
Inzicht krijgen in het gebruik van de zoekfunctie op de website om bezoekers beter van dienst te zijn.
Unieke Enhanced Site Search maatwerk oplossing in combinatie met Google Analytics.
Beter inzicht in zoekgedrag van bezoekers en verbeterde prestatie van de zoekfunctie.
Espria Ledenvereniging wil een gidsfunctie vervullen in de domeinen welzijn, wonen en zorg. Om bezoekers goed van dienst te zijn, is het van groot belang om te weten wat bezoekers zoeken en hoe ze uiteindelijk geholpen zijn. De standaard Site Search functionaliteit van Google Analytics geeft beperkt inzicht in het gebruik van de zoekfunctie van de website, terwijl voor de zoekresultaten vanuit Google bijvoorbeeld uitgebreide informatie te vinden is in Search Console.
Gegevens zoals zoekopdrachten, klikken en de click through rate (CTR) zijn handig bij het interpreteren van het zoekgedrag. Waar zoeken bezoekers naar? Wat kunnen ze blijkbaar niet snel (genoeg) vinden? En doet de zoekfunctie goed werk in het verwijzen van bezoekers naar vervolgpagina’s?
De Nieuwe Zaak heeft een unieke maatwerk oplossing geïmplementeerd, onder de naam Enhanced Site Search.
Met behulp van Google Tag manager worden de zoektermen en bijbehorende data (aantal resultaten, klikken, positie) naar Google Analytics gestuurd om daar te verzamelen in een aangepast rapport. Om alle data te verzamelen in Google Analytics rapportages zijn door de technische partner aanvullende aanpassingen gemaakt binnen de website.
Dankzij Enhanced Site Search heeft Espria Ledenvereniging nu dieper inzicht in het zoekgedrag op de website. De oplossing geeft inzicht in onder andere:
“Enhanced Site Search geeft ons unieke inzichten die we nodig hebben om beter aan te sluiten bij de wensen van onze bezoekers. Als wij beter weten wat onze bezoekers nodig hebben, kunnen we ze beter bedienen. Zo voeren we onze gidsfunctie beter uit.”
De nieuwe functionaliteit heeft voor een nieuw rapport in Google Analytics gezorgd die beter inzichten geeft in 1) het zoekgedrag van bezoekers en 2) de prestatie van de zoekfunctie. De uitgebreidere gegevens die worden verzameld over de zoekfunctie van de website geven antwoord op vragen als:
Kortom, meer en betere inzichten om steeds beter te begrijpen wat bezoekers nodig hebben.
Bekijk case
Bekijk case
Bekijk case
Bekijk case