Digital Out Of Home zorgt voor impact in Bouwmaat campagne
Bekijk case
The one that lasts
Dankzij een slimme inzet van multichannel strategie hielp DNZ Fairphone om een bredere doelgroep te bereiken en te overtuigen.
Fairphone wilde met een campagne zowel merkbekendheid vergroten als conversies stimuleren rondom hun duurzame smartphone, in aanloop naar de lancering van de Fairphone 6
Met een geïntegreerde campagne, verdeeld in een Big Bang-fase en performance-fase, hebben we breed bereik gecombineerd met gerichte retargeting en optimalisaties
De campagne leverde 12% meer conversies en 9% meer clicks dan voorspeld, met waardevolle learnings voor toekomstige activaties.
Fairphone is een merk dat bekendstaat om zijn duurzame en eerlijke smartphones. Voor de campagne The One That Lasts stond de uitdaging centraal om merkbekendheid bij een bredere doelgroep te vergroten én tegelijk verkoop te stimuleren. De focus lag op consumenten die duurzaam willen consumeren, maar ook oog hebben voor praktische en betaalbare keuzes. Fitzroy bedacht het Big Idea met robot Mobi als symbool voor duurzame keuzes voor de doelgroep.
Om dit te bereiken werd een multichannel strategie ingezet in Nederland en Duitsland. Het project liep van februari tot mei 2025. Naast merkopbouw was er een sterke nadruk op performance: bezoekers naar de site trekken en converteren. Ook was er een grote wens om buiten de omschreven doelgroep naar andere goed presterende doelgroepen op zoek te gaan.
"Dankzij de samenwerking met De Nieuwe Zaak heeft Fairphone niet alleen meer naamsbekendheid opgebouwd, maar het gaf ons ook inzichten die we direct kunnen gebruiken voor de toekomst"
De campagne overtrof de verwachtingen:
Learnings: promoties en retargeting zijn cruciaal voor conversie; bredere targeting geeft schaal en efficiëntie; en een langere Big Bang-periode kan in de toekomst nog meer impact maken.
meer conversies dan voorspeld
meer clicks dan target
meer impressies dan voorspeld
afwijking van budget (binnen target)
Hoewel duurzaamheid het merk-DNA van Fairphone is, toonde de campagne aan dat consumenten sterk reageren op prijssignalen in de boodschap. De price drop-creatives bleken de meest succesvolle drivers van conversie. Daarnaast toonden de resultaten dat jongere doelgroepen en mannelijke consumenten sterk converteerden, maar vrouwen uiteindelijk een belangrijk aandeel in de sales pakten. Voor toekomstige campagnes liggen er kansen in specifieke creatieve varianten voor vrouwen en jongere doelgroepen.
Bekijk case
Bekijk case
Bekijk case
Bekijk case