Digital Out Of Home zorgt voor impact in Bouwmaat campagne
Bekijk case
Meer dan 100 miljoen impressies voor Fairphone: The one that lasts campagne.
Voor Fairphone ontwikkelden we een geïntegreerde campagne rondom de Fairphone 6 die merkbekendheid en conversie combineerde. Met een Big Bang-fase gevolgd door performanceoptimalisatie realiseerden we 100 miljoen impressies en 12% meer conversies dan voorspeld, met opvallende learnings over doelgroepgedrag en creatieve impact.
Fairphone wilde met een campagne zowel de merkbekendheid vergroten als conversies stimuleren voor hun duurzame smartphone, ter voorbereiding op de lancering van de Fairphone 6.
Met een geïntegreerde campagne, verdeeld in een Big Bang-fase en performance-fase, hebben we een breed bereik (meer dan 100 miljoen impressies) gecombineerd met gerichte retargeting en optimalisaties.
De campagne leverde 12% meer conversies en 9% meer clicks dan voorspeld, met waardevolle learnings voor toekomstige activaties.
Fairphone is een merk dat bekendstaat om zijn duurzame en eerlijke smartphones. Voor de campagne The One That Lasts stond de uitdaging centraal om merkbekendheid bij een bredere doelgroep te vergroten én tegelijk verkoop te stimuleren. De focus lag op consumenten die duurzaam willen consumeren, maar ook oog hebben voor praktische en betaalbare keuzes. Fitzroy bedacht het Big Idea met robot Mobi als symbool voor duurzame keuzes voor de doelgroep.
Om dit te bereiken werd een multichannel strategie ingezet in Nederland en Duitsland. Het project liep van februari tot mei 2025. Naast merkopbouw was er een sterke nadruk op performance: bezoekers naar de site trekken en converteren. Ook was er een grote wens om buiten de omschreven doelgroep naar andere goed presterende doelgroepen op zoek te gaan.
"Dankzij de samenwerking met De Nieuwe Zaak heeft Fairphone niet alleen meer naamsbekendheid opgebouwd, maar het gaf ons ook inzichten die we direct kunnen gebruiken voor de toekomst."
De campagne overtrof de verwachtingen:
Ook kwamen er belangrijke learnings uit deze campagne:
Deze informatie over de wisselwerking tussen de campagne uitingen en doelgroepen kan worden toegepast om de volgende campagnes nog beter te laten presteren.
meer conversies dan gesteld target
impressies uit de gehele campagne
clicks, 9% boven target o.b.v. benchmarks
video impressies
Hoewel duurzaamheid het merk-DNA van Fairphone is, toonde de campagne aan dat consumenten sterk reageren op prijssignalen in de boodschap. De price drop-creatives bleken de meest succesvolle drivers van conversie. Daarnaast toonden de resultaten dat jongere doelgroepen en mannelijke consumenten sterk converteerden, maar vrouwen uiteindelijk een belangrijk aandeel in de sales pakten. Voor toekomstige campagnes liggen er kansen in specifieke creatieve varianten voor vrouwen en jongere doelgroepen.
Bekijk case
Bekijk case
Bekijk case
Bekijk case