Een toplancering voor laptop.nl - De Nieuwe Zaak brengt je digitaal verder

Een toplancering
voor Laptop.nl.

Uitdaging

Bytecommerce’s nieuwe merk Laptop.nl introduceren en groeien naar 10% marktaandeel in Nederland over drie jaar. De lanceringscampagne tot een succes brengen!

 
Aanpak

Een creatief concept voor de lancering en het piekmoment Black Friday om Laptop.nl positief te laden, een gouden User Interface op de webshop en slimme SEO optimalisaties.

 
Resultaat

Een klapper van een lanceringscampagne dat de laptop voor iedereen promoot. Binnen vier maanden meer dan 150 organische top 10 posities in Google en veel positieve reviews online.

 
Samen maak je 't verschil

Het project.

Een platform met laptops voor iedereen: dat is Laptop.nl. Moederbedrijf ByteCommerce, al jarenlang toonaangevende laptopaanbieder van onder andere Paradigit, Norrod en Campusshop, wil met Laptop.nl in drie jaar 10% marktaandeel in Nederland veroveren. Met de huidige concurrentie is dat een gave uitdaging!

Om het merk Laptop.nl stevig in de markt te zetten als de nummer 1 aanbieder van laptops voor iedereen, zocht ByteCommerce een plan voor de korte en lange termijn. Hoe introduceren we Laptop.nl net voor de Black Friday piek? En hoe doen we in de toekomst de juiste dingen op het juiste moment? 

Daar kwam De Nieuwe Zaak in beeld. Van creatief concept tot en met het behalen van een succesvolle lancering: De Nieuwe Zaak doet het! We gingen aan de slag met het brandingtraject, de uitwerking van een creatief concept en het uitwerken van persona’s om inzicht te krijgen in de doelgroep. We klapten onze laptops open en gingen aan de slag. 

De uitkomst is dat Laptop.nl jouw laptop verkoopt. Eentje die precies doet jij van 'm verwacht. En dat is uniek in de laptopmarkt. De webshop moest gedesignt en gevuld worden, content geschreven en we zetten volop in op SEO om hoge organische posities in zoekmachines te scoren. Daarnaast zetten we Programmatic Advertising in om het uiterste uit de branding- en Black Friday campagnes te halen.

De uitdagingen.

  • Nieuw merk in een markt zetten voor de Black Friday piek
  • Achterhalen van de unieke propositie ten opzichte van de concurrentie
  • Brede doelgroep op een effectieve manier bereiken
  • Doelgroep bereiken zonder de andere ByteCommerce merken te hinderen
  • Dure periode voor mediadruk zo slim mogelijk inzetten 
  • De hoge concurrentie in de markt aangaan, organisch en betaald 
  • In korte tijd bouwen aan vertrouwen en conversies realiseren
  • Werken vanuit een gedegen strategie, rekening houdend met de legacy van Paradigit

Het resultaat.

Het resultaat mag er zijn! Laptop.nl heeft laptops voor iedereen. Om toch onderscheid te maken in de verschillende doelgroepen die onder ‘iedereen’ vallen, hebben we gedegen persona’s opgesteld. 

Het creatieve concept speelt hier slim op in. Van ‘De precies-de-laptop-die-je-zoekt-webshop’ tot ‘De laptop-met-extra-service-webshop’ en de Black Friday Klapper-campagnes: alle uitingen, inclusief het ux-design, passen precies bij de doelgroep.

Tijd om het merk te laden! Op het gebied van SEO zijn er veel stappen gezet op het gebied van content, autoriteit en techniek. 

We hebben de webanalytics naar een hoger niveau gebracht en een 5-seconds test uitgevoerd om het creatieve concept te valideren. 

De Black Friday campagne hebben we van kop tot staart uitgevoerd. Hier hebben we Programmatic Advertising, Google Ads en advertising via Meta ingezet om optimaal resultaat uit de upper- en lower funnel campagnes te halen. 

Het resultaat is dat we de zichtbaarheidsdoelstelling van 14 miljoen impressies hebben gehaald, eind januari hadden we zelfs 18 miljoen impressies. Een supermooi resultaat!

Mockup - Laptop.nl - Macbook - 2024

 

18+ miljoen impressies
300.000+ videoweergaven van +15 seconden
150 organische top 10 Google posities
100.000+ website clicks via Google ads en Meta
Een leuk extraatje

De laptop-met-extra-service-webshop.

Laptop.nl gaat de concurrentie aan met enkele grote merken in de markt. Met een unieke propositie en communicatie, maar ook door het toevoegen van functionaliteiten in de website om de doelgroepen zo goed mogelijk te bedienen. 

Zo is er ook een keuzehulp in het leven geroepen op de website, maar nog onderscheidender is de propositie waar service vanaf druipt!

Mockup - Laptop.nl - site - Macbook - 2024

Ander werk.

Meer werk

Hulp nodig met jouw volgende stap?

Even verder praten kan geen kwaad.
Contact opnemen