Contact
Contact
Histor komt goed uit de verf | De Nieuwe Zaak brengt je digitaal verder

Histor komt online
goed uit de verf.

Uitdaging

Hoe zorgen we ervoor dat de Histor website een duidelijkere e-commerce uitstraling heeft? En hoe interesseren we bezoekers die informatie verzamelen meer voor de producten?

 
Aanpak

CRO inzetten om de UX van de site te verbeteren. Met behulp van psychologische principes triggeren we potentiële klanten om tot aankoop over te gaan.

 
Resultaat

Met de doorgevoerde optimalisaties realiseren we 8% meer product- en assortimentpagina bezoekers, 22% meer zoekopdrachten en 25% meer transacties!

 
Histor komt goed uit de verf

Het project.

Over Histor

PPG Industries is een wereldwijde leverancier van onder andere verven en coatings. Ze zijn bekend van merken als Histor, Sigma en Rambo. Deze merken verkopen steeds meer producten direct aan de klant via hun eigen online kanalen. Zo ook het welbekende verfmerk Histor. Maar, wat zijn de wensen en behoeften van klanten als het gaat om het kopen van verf en hoe kan Histor hier het beste op inspelen? 

Uit klantfeedback bleek dat de websitebezoekers vooral opzoek zijn naar inspiratie en informatie op de Histor website. Dat je de producten ook direct kan kopen op de website was voor veel bezoekers niet duidelijk. De uitdaging was om de website van Histor een duidelijkere e-commerce uitstraling te geven en meer bezoekers die informatie verzamelen te interesseren voor producten.

Conversieratio Optimalisatie wordt bij Histor ingezet om de gebruiksvriendelijkheid van de website te verbeteren en ze door de conversiefunnel te leiden en uiteindelijk te triggeren om tot een online aankoop over te gaan.

Hoe doen we dat?

Onze CRO experts onderzochten het klantgedrag en stelden verbeteringen voor die getoetst werden middels A/B testing. Om meer mensen van de think fase naar de do fase te krijgen werd er een verbetering aan de header voorgesteld.

Deze verbeteringen werden om vier redenen voorgesteld:

  • Het tonen van de unieke waardepropositie door middel van Unique Buying Reasons (UBR's) bovenin de header, zichtbaar op alle pagina's van de website.
  • De zoekfunctie werd prominenter getoond voor een betere vindbaarheid en zichtbaarheid voor bezoekers die zoeken naar specifieke producten.
  • Er wordt duidelijk verwezen naar de klantenservice, waardoor bezoekers bevestigd krijgen dat ze bij een betrouwbare partij kopen.
  • Aan de winkelmand is een notificatie toegevoegd dat volgens het Zeigarnik Effect (het psychologische effect dat onderbroken taken beter onthouden worden dan voltooide taken) zorgt voor meer aandacht.

De uitdagingen.

  • Duidelijkere e-commerce uitstraling op de website
  • Bezoekers meer interesseren voor producten 
  • De vindbaarheid van producten verbeteren

  • Meer inzicht in het gedrag van de bezoeker
  • Gebruiksvriendelijkheid van de website verbeteren
  • Hogere conversieratio realiseren
Geen uitlopers, maar strakke lijnen

Het resultaat.

Om te testen of de door onze CRO experts voorgestelde veranderingen in de header een positief effect hebben op het gedrag van de bezoekers werd de volgende hypothese getoetst:

"Door de header een e-commerce look en feel te geven, zullen meer bezoekers geconverteerd worden vanuit de 'think' fase naar de 'do' fase van de customer journey. Deze hypothese wordt bevestigd als significant meer bezoekers doorklikken naar het assortiment en productpagina's." 

Met succes!

De testresultaten laten zien dat er in de variant significant meer assortiment en productpagina's worden bezocht. Ook wordt er meer gebruik gemaakt van de zoekfunctie en constateren we een forse verbetering in het aantal bestellingen.

Het resultaat is een succesvolle A/B test met positieve resultaten en een beter inzicht in het gedrag van de bezoeker. De test resulteert in het aanpassen van de header en een wens om continu te blijven testen voor een optimale user experience.

2 varianten getest
8% meer productpagina bezoekers
22% meer zoekopdrachten
25%+ meer transacties

Ander werk.

Hulp nodig met jouw volgende stap?

Even verder praten kan geen kwaad.
Contact opnemen