Kooi versterkt online groei met nieuw platform.

Kooi versterkt online groei met
nieuw platform.

Uitdaging

Kooi wilde negen internationale websites integreren in één uniform platform. Dit platform moest voldoen aan de hoogste UX- en SEO-standaarden. Daarnaast moest het schaalbaar zijn en voorbereid op toekomstige groei.

 
Aanpak

De Nieuwe Zaak ontwikkelde een nieuw platform, waarbij UX- en SEO-specialisten nauw samenwerkten om een gebruiksvriendelijke en toekomstbestendige website te realiseren.

 

 
Resultaat

Een krachtig, centraal domein dat niet alleen de organische zichtbaarheid sterk verbeterde, maar ook een hogere conversie oplevert. Daarnaast heeft Kooi nu volledig grip op het lead-to-sale proces dankzij uniforme dashboarding.

 
Samen maak je 't verschil

Het project.

Kooi Camerabewaking combineert innovatie en betrouwbaarheid om geavanceerde oplossingen voor camerabewaking te bieden. Met slimme technologieën en een hoogwaardige service ondersteunt Kooi bedrijven bij het voorkomen van risicovolle situaties en het beschermen van eigendommen. Met hun groeiende internationale ambities zochten ze een nieuw platform dat kon meegroeien met hun strategie en doelen.

Hoewel Kooi al langere tijd de waarde van online marketing inzag, liepen ze tegen de beperkingen van hun huidige platform aan. Belangrijke data was versnipperd over verschillende landen heen, waardoor inzicht en consistentie ontbraken. Ook was er geen gestroomlijnd proces om leads om te zetten in klanten, wat groei en efficiëntie in de weg stond.

“Hoe creëren we een platform dat past bij onze internationale groeiambities? Met die vraag kwam Kooi bij De Nieuwe Zaak.” 

Kooi werkte al langer samen met De Nieuwe Zaak aan het verbeteren van hun full funnel marketing. Dankzij deze samenwerking hadden we al een scherp beeld van de uitdagingen en wensen binnen de beveiligingsbranche. Samen onderzochten we welk platform het beste past bij de behoeften van Kooi. Hierbij hielden we niet alleen rekening met schaalbaarheid, maar ook met het verbeteren van operationele efficiëntie en marketingprestaties. 

De uitdagingen.

  • Negen verschillende websites voor elf taalgebieden, met allemaal een eigen menustructuur.
  • De backlinks worden sterk versnipperd over de domeinen heen, waardoor organische topposities onder druk staan. Met name in kleinere landen.
  • Kooi heeft buitenlandse groeiambities, waarbij meer landen aangesloten worden in de toekomst.
  • Elk land heeft zijn eigen dashboarding en kpi’s, waardoor er geen uniforme werkwijze is.

Het resultaat.

Met de nieuwe HubSpot-website heeft Kooi nu een platform dat niet alleen gebruiksvriendelijk is, maar ook perfect is afgestemd op zoekmachines. Dankzij snelle laadtijden, een logische navigatie en duidelijke calls-to-action is de gebruikerservaring sterk verbeterd, wat bezoekers makkelijker door de site leidt en sneller tot actie aanzet.

Door alle negen websites samen te voegen tot één centraal platform, heeft Kooi nu een uniforme en professionele uitstraling. De nieuwe domeinstructuur zorgt voor helderheid en maakt het voor zowel klanten als zoekmachines eenvoudiger om informatie te vinden. Vooral in markten waar online zichtbaarheid eerder een uitdaging was, is dit een enorme stap vooruit.

De migratie was een groot succes: binnen drie weken waren alle posities van de oude website hersteld, en na vijf weken stond Kooi op belangrijke zoekwoorden zelfs boven de grootste concurrent. Het resultaat? Een krachtig platform dat niet alleen zorgt voor meer organische zichtbaarheid, maar ook vertrouwen en autoriteit uitstraalt en perfect is voorbereid op verdere groei in nieuwe markten.

22% organische zichtbaarheid op target keywords in de Benelux
119% in het gemiddelde aantal maandelijkse sessies na livegang
45% in het totaal aantal maandelijkse MQL's

Hulp nodig met jouw volgende stap?

Even verder praten kan geen kwaad.
Contact opnemen