Boost jouw conversie

naar grote hoogte met de Conversie Booster!


visualgame


Als onderdeel van onze Conversie Ratio Optimalisatie (CRO) dienstverlening maakt De Nieuwe Zaak gebruik van de Conversie Booster. Dit optimalisatiespel bevat meer dan 50 ideeën, gebaseerd op psychologische principes om de conversie te verhogen.

 

De Conversie Booster

  • inspireert en stimuleert om buiten gebaande paden te gaan bij het bedenken van oplossingen
  • levert creatieve én beargumenteerde ideeën op basis van bestaande theorieën
  • maakt psychologische kennis toegankelijk en toepasbaar
  • is zeer geschikt om te gebruiken in multidisciplinaire teams
  • is laagdrempelig en leuk om te gebruiken, zo wordt optimalisatie een continu en natuurlijk proces

Hoe werkt het?

 

  1. Bepaal het doel of vraagstuk waar je het spel voor wilt inzetten (bijvoorbeeld conversie boosten van een specifieke landingspage)
  2. Betrek iedereen bij het spel die met het doel of vraagstuk te maken heeft
  3. Trek een kaart uit het hele spel (of varieer steeds per categorie)
  4. Bedenk zoveel mogelijk oplossingen aan de hand van het idee op de kaart (houd persona’s en hun customer journey steeds goed in gedachten). Noteer alle oplossingen
  5. Selecteer samen de beste/meest haalbare oplossing en voer dit uit!
  6. Maak het resultaat meetbaar (bijv. A/B-testing) en deel de resultaten in de hele organisatie

cardset

Zelf aan de slag?


Ben jij een retailer, groothandel of A-merkfabrikant en ben je verantwoordelijk voor het succes van jouw webshop? En wil je meer weten over de Conversie Booster of Conversie Ratio Optimalisatie? Laat hieronder jouw contactgegevens achter, dan nemen wij contact met je op!


De kaarten zijn ingedeeld in verschillende categorieën die breder gaan dan de bekende en reeds veel gebruikte Cialdini-principes.

 

1

 

2

Gevoelens en emoties

Menselijk gedrag wordt voor een groot deel gestuurd door emoties.
Door hierop in te spelen kun je de betrokkenheid vergroten en de beleving versterken.

gevoelensenemoties
3 van de 9 kaarten

Geheugen en verwerking

Het brein is selectief in het opslaan en weer oproepen van informatie en prikkels, omdat mensen niet altijd alles paraat kunnen hebben.

geheugenenverwerking
3 van de 9 kaarten

Beslissingsgedrag

Om in een complexe wereld toch snel keuzes te kunnen maken, gebruiken mensen verschillende psychologische mechanismen.

beslissingsgedrag
3 van de 9 kaarten

Usability heuristieken

Een gebruikersvriendelijke website of applicatie begint bij het voorkomen van vragen en het wegnemen van obstakels.
Hiervoor bestaan een aantal richtlijnen.

usabilityheuristieken
3 van de 9 kaarten

Gestalt en vormgeving

Hoe mensen iets zien wordt mede bepaald door de rangschikking van vormen en kleuren.
Het geheel toont meer dan de som der delen.

gestaltenvormgeving
3 van de 9 kaarten

Sociale beïnvloeding

Mensen zijn sociale wezens.
Hun emoties, meningen en gedrag worden beïnvloed door anderen.

sociaalbeinvloeding
3 van de 9 kaarten

 
 
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2017 De Nieuwe Zaak