Boost jouw conversie

naar grote hoogte met de Conversie Booster!

visualgame

Conversie boosting met meer dan 500%

Als onderdeel van onze Conversie Ratio Optimalisatie (CRO) dienstverlening maakt De Nieuwe Zaak gebruik van de Conversie Booster. Dit optimalisatiespel bevat meer dan 50 ideeën, gebaseerd op psychologische principes om de conversie te verhogen.

De Conversie Booster

  • inspireert en stimuleert om buiten gebaande paden te gaan bij het bedenken van oplossingen
  • levert creatieve én beargumenteerde ideeën op basis van bestaande theorieën
  • maakt psychologische kennis toegankelijk en toepasbaar
  • is zeer geschikt om te gebruiken in multidisciplinaire teams
  • is laagdrempelig en leuk om te gebruiken, zo wordt optimalisatie een continu en natuurlijk proces

De spelregels

  1. Bepaal het doel of vraagstuk waar je het spel voor wilt inzetten (bijvoorbeeld conversie boosten van een specifieke landingspage)
  2. Betrek iedereen bij het spel die met het doel of vraagstuk te maken heeft
  3. Trek een kaart uit het hele spel (of varieer steeds per categorie)
  4. Bedenk zoveel mogelijk oplossingen aan de hand van het idee op de kaart (houd persona’s en hun customer journey steeds goed in gedachten). Noteer alle oplossingen
  5. Selecteer samen de beste/meest haalbare oplossing en voer dit uit!
  6. Maak het resultaat meetbaar (bijv. A/B-testing) en deel de resultaten in de hele organisatie

cardset

Aan de slag met jouw conversie?

Start vandaag nog met het boosten van je conversie en meld je aan voor een DNZ Conversie Booster Workshop op jouw locatie. In deze workshop leert Marlies jouw team over het optimalisatieproces en de beïnvloedingsprincipes en leert dit op interactieve wijze direct toe te passen in de praktijk.

Ben jij een retailer, groothandel of merkfabrikant en ben je verantwoordelijk voor het succes van jouw marketing of webshop? Wij helpen je boosten! Bel ons voor een afspraak op 038 – 423 01 63 of laat hiernaast jouw gegevens achter.

De kaarten zijn ingedeeld in verschillende categorieën die breder gaan dan de bekende en reeds veel gebruikte Cialdini-principes.

 

1

 

2

Gevoelens en emoties

Menselijk gedrag wordt voor een groot deel gestuurd door emoties.
Door hierop in te spelen kun je de betrokkenheid vergroten en de beleving versterken.

gevoelensenemoties
3 van de 9 kaarten

Geheugen en verwerking

Het brein is selectief in het opslaan en weer oproepen van informatie en prikkels, omdat mensen niet altijd alles paraat kunnen hebben.

geheugenenverwerking
3 van de 9 kaarten

Beslissingsgedrag

Om in een complexe wereld toch snel keuzes te kunnen maken, gebruiken mensen verschillende psychologische mechanismen.

beslissingsgedrag
3 van de 9 kaarten

Usability heuristieken

Een gebruikersvriendelijke website of applicatie begint bij het voorkomen van vragen en het wegnemen van obstakels.
Hiervoor bestaan een aantal richtlijnen.

usabilityheuristieken
3 van de 9 kaarten

Gestalt en vormgeving

Hoe mensen iets zien wordt mede bepaald door de rangschikking van vormen en kleuren.
Het geheel toont meer dan de som der delen.

gestaltenvormgeving
3 van de 9 kaarten

Sociale beïnvloeding

Mensen zijn sociale wezens.
Hun emoties, meningen en gedrag worden beïnvloed door anderen.

sociaalbeinvloeding
3 van de 9 kaarten

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2020 De Nieuwe Zaak