
Performance Marketing
VERDER MET PERFORMANCE MARKETING
Wat is Performance Marketing?
Wil jij meer leads binnenhalen voor sales, omzetgroei realiseren in de webshop of winkelbezoek genereren voor jouw retailorganisatie, groothandel of merk? Performance Marketing kan je daarbij helpen!
Performance Marketing is het multidisciplinair, datagedreven en resultaatgericht inzetten van digitale marketingkanalen, gekoppeld aan één of meerdere doelstellingen. Deze kanalen dragen bij aan meetbare doelen zoals meer marge, aantal leads, winkelbezoeken en online omzet. Zo haal je meer uit jouw marketing euro’s.
De voordelen van Performance Marketing
Meetbaar
meer resultaat
Door de multidisciplinaire
aanpak genereren we
meer leads, marge en
conversie. We werken
data gedreven en
gaan voor een
duurzame groei.
Realtime inzicht in
de belangrijkste KPI’s
Met een helder
dashboard bewaken
we continu de
voortgang en
sturen we op het
juiste moment bij
voor het gewenste
eindresultaat.
Meer rendement
per marketing euro
Sturen op kosten en
opbrengst is verleden
tijd. Haal meer
waarde uit iedere
geïnvesteerde
marketing euro
door te sturen
op winstmarge.
Hogere
klanttevredenheid
Tevreden klanten
leiden tot
herhaalaankopen,
loyaliteit en
positieve word
of mouth. Maak
van je klanten
ambassadeurs!
Hoe werkt Performance Marketing?
Helder stappenplan
We vertalen jouw doelstellingen naar een strategisch en concreet digitaal marketingplan.
Data gedreven
Je krijgt inzicht in je meest waardevolle klangroepen en hun behoeften. Zo blijf je optimaliseren!
Eén aanspreekpunt
Eén regisseur en aanspreekpunt helpt je bij het behalen van je doelen.

Performance Marketing bij
De Nieuwe Zaak
Performance Marketing is het meetbaar en resultaatgericht inzetten van digitale marketingkanalen, gericht op conversiedoelen. Deze doelen kunnen leads, omzet en winkelbezoeken zijn. Om deze doelen te behalen werken we multidisciplinair en data gedreven. Dit doen we onder andere door de gezamenlijke inzet van Web Analytics, Digital Advertising, SEO, Conversie Ratio Optimalisatie, E-mailmarketing, Content Marketing, Design, Personalisatie en Marketplaces.
Zo doen we het
Stap 1: Helder plan
We ontwikkelen jouw
Performance Marketing Plan
met uitgewerkte businesscase
en roadmap.
Stap 2: Basis op orde
We brengen de basis op orde
van jouw marketingkanalen
en voeren quick-wins
alvast door.
Stap 3: Klaar voor de start
Ons multidisciplinaire team gaat aan
de slag met het uitvoeren van het
plan. Samen sturen we aan op de
doelstellingen en businesscase.
Hoe relevanter je communiceert, hoe groter de kans op een conversie!
Hoe relevanter je communiceert in het aankoopproces, des te groter de kans op een aankoop. Dit aankoopproces begint vanaf het eerste contactmoment met je klant tot het moment dat de klant je product koopt, dienst afneemt of een herhaalaankoop doet. Ons model voor het aankoopproces bestaat uit de Zien, Wensen, Denken, Doen en Ervaren fase.
In iedere fase verschillen de communicatieboodschap, de KPI’s waarop wordt gestuurd en welke disciplines zijn betrokken. Digitale marketing is geslaagd als communicatie in iedere fase aansluit op de behoefte van de klant. Daarom zijn multidisciplinaire teams, data en tooling onmisbaar voor resultaatgerichte digitale marketing.