30 miljoen impressies voor Diamant met ‘Deze is voor… de frituurspecialist’ campagne.
Bekijk case
Sterkere merkbekendheid en hogere aankoopintentie voor OaYeah! met full funnel campagne.
Voor OaYeah! OatCuisine ontwikkelden we een full funnel campagne waarin merkbouw en activatie hand in hand gingen. Met een strategische mix van DOOH, Meta, YouTube en online video werd de merkboodschap breed verspreid én gekoppeld aan winkelpromoties bij Albert Heijn. Zo wisten we zowel merkbekendheid als conversie te verhogen, met prestaties boven benchmark op alle KPI’s.
Merkzichtbaarheid vergroten en aankoopintentie stimuleren voor het nieuwe plantaardige product OatCuisine van OaYeah!, in een markt met toenemende concurrentie.
Een slimme full-funnel mediamix van DOOH, Meta, YouTube en online video bracht de merkboodschap breed onder de aandacht. De zichtbaarheid werd strategisch gekoppeld aan winkelpromoties om directe conversie te stimuleren.
De campagne leverde meer impressies op dan target, videokijkpercentages lagen ruim boven benchmark en de ad recall realiseerde een opvallend hoge lift tegen lage kosten. Alle KPI’s zijn boven target gerealiseerd.
OaYeah! is een merk dat inspeelt op de groeiende vraag naar plantaardige producten en richt zich vooral op jonge, stedelijke consumenten die bewust kiezen voor gezonde en gemakkelijke voeding. Met de OatCuisine campagne lag de nadruk op zowel inspiratie (branding) als activering (promotie bij Albert Heijn). Onze zusterbedrijven Fitzroy en LiveWall waren verantwoordelijk voor de concepting en de productie van de assets. De Nieuwe Zaak zorgde voor de optimale distributie van de assets en maximale performance van de campagne.
De campagne liep in het voorjaar van 2025. De focus van de campagne waren 20- tot 45-jarigen in de Randstad en studentensteden, met speciale focus op de “healthy convenience seekers”. Naast landelijke zichtbaarheid via DOOH (Retail media en schermen in winkelcentra) en video, werden Albert Heijn-promoties ondersteund en de merkboodschap verspreid met social advertising en sponsored products.
"Met de campagne hebben we niet alleen ons bereik vergroot, maar ook bewezen dat onze boodschap blijft hangen. Dankzij de inzet van De Nieuwe Zaak weten we nu beter hoe we videocontent kunnen inzetten om merkbekendheid en koopintentie te versterken."
De campagne presteerde sterk op zichtbaarheid en videokwaliteit:
Ook Digital Out Of Home (DOOH) leverde impact: bijna 5 miljoen impressies in winkelcentra en Retail media met een CPM ver onder de marktstandaard.
impressies, ruim 1,5% boven target
video completion rate op YouTube
lagere kosten per ad recall t.o.v. Meta benchmark
CPM bij DOOH, ruim onder
benchmark
De videostrategie was een groot succes. Op YouTube bleven kijkers bovengemiddeld lang hangen: bijna de helft keek de volledige video uit. Ook de CTR lag boven marktbenchmark, wat duidt op sterke creatieve aantrekkingskracht.
Op Meta was de completion rate met 40% eveneens ruim boven benchmark (15–30%). Bovendien was de cost per ThruPlay met €0,03 zeer efficiënt.
Bekijk case
Bekijk case
Bekijk case
Bekijk case
Bekijk case