Recruitment Marketing

Recruitment Marketing.

Vind de juiste kandidaten in de markt voor jouw vacatures met digitale recruitment marketing. Werk tegelijkertijd aan een sterk werkgeversmerk en vertel je unieke verhaal met relevante arbeidsmarktcommunicatie. 

Plan een afspraak
Even zonder lastige termen

Nieuwe collega's werven met recruitment marketing.

Met Digitale Recruitment Marketing werf je talentvolle kandidaten voor je vacatures en werk je tegelijkertijd aan een sterk werkgeversmerk. Op basis van een business case en met een team van specialisten identificeer je nieuwe collega’s en verleid je ze om te solliciteren.

Om nieuwe collega’s te werven moet je relevant zijn voor verschillende doelgroepen in verschillende fases van de recruitment journey. Investeren in digitale kanalen zoals LinkedIn is uitermate geschikt voor ervaren personeel en zeker voor studenten en young professionals. Ben je met de juiste content aanwezig op iedere fase van de recruitment journey, dan verover je het hart van je potentiële nieuwe collega's! De fases van de recruitment journey zijn:

Aantrekken (Zien-fase)
Het wekken van de belangstelling van de juiste kandidaten voor je organisatie en vacatures; aantrekken van nieuwe (website)bezoekers.

Verleiden (Wensen en Denken-fase)
Het inspireren en informeren van de juiste personen met relevante content om vertrouwen op te bouwen om te solliciteren. 
Laat zien welke vaardigheden jij kan bij brengen als werkgever tijdens de ontwikkeling van je nieuwe werknemers.

Binden (Doen en Ervaren-fase)
Het omzetten van sollicitanten naar nieuwe collega’s en het vasthouden van geïnteresseerden in jouw werkgeversmerk.

Op naar nieuw talent.

Recruitment marketing omvat meer dan twee begrippen. Om de juiste candidate experience te creëren is het belangrijk om in eerste instantie je employer branding op orde te hebben. Ontdek waar jij als werkgever uniek in bent en laat dit zien in de functieomschrijving door wat de baan voor een kandidaat te bieden heeft. Sta op events om de employer branding van jouw business beter te maken.

Door op de juiste fase met de juiste content aanwezig te zijn, van digitale advertenties op verschillende kanalen tot hoe je vacaturepagina in elkaar zit, onderscheid jij je van de concurrentie en zal de werving van nieuw talent steeds beter verlopen!

Onze experts pakken recruitment marketing multidisciplinair aan, om zo iedere fase van de recruitment journey het best te benutten. We nemen het heft in handen en onderzoeken de beste strategie voor jouw organisatie. Tijd om jouw ideale kandidaten aan te trekken!

Disciplines die we hiervoor met regie inzetten zijn onder andere SEO, Digital Advertising, Content Marketing, Design, CRO en User Experience, Social Media Marketing, Data & Web Analytics en E-mail Marketing.

Zo haal je meer gekwalificeerde kandidaten uit jouw wervingsbudget!

Recruitment Marketing | De Nieuwe Zaak brengt je digitaal verder
Verder met vacatures

Waarom Recruitment Marketing van De Nieuwe Zaak?

Recruitment Marketing bij DNZ kent 10 disciplines Team met 10 disciplines. Een team van ruim tien disciplines, die je niet zelf hoeft aan te nemen, werken onder regie aan jouw doelen voor personeelswerving.  
Recruitment Marketing bij DNZ heeft één aanspreekpunt Eén aanspreekpunt. Eén regisseur en aanspreekpunt helpt je bij het stapsgewijs behalen van jouw business case en wervingsdoelen.  
Recruitment Marketing bij DNZ Realtime inzicht in KPI’s. De resultaten van digitale recruitment campagnes worden in een helder dashboard bewaakt. Zo sturen we op juiste moment bij en halen we het gewenste resultaat.  
Recruitment Marketing bij DNZ draagt bij aan full funnel marketing Full funnel marketing. De aansluiting met Digitale Strategie, Merkactivatie en Performance Marketing zorgt voor optimale wervingsresultaten.  
Recruitment Marketing bij DNZ test alle kanalen en campagnes Experimenteren en optimaliseren. Door over alle digitale kanalen en wervingscampagnes te testen, leren en  optimaliseren, voer je snel aanpassingen door en maximaliseer je resultaat.  
Recruitment Marketing bij DNZ profiteert van onze sterke cultuur DNZ cultuur. Door onze sterke cultuur en merkwaarden,  werken klanten met plezier en voor langere tijd met ons samen. Vaak zelfs bij ons op kantoor.  
Klantbehoeftes die wij oplossen

Welke arbeidsmarktcommunicatie uitdagingen heb jij?

  • Hoeveel sollicitanten kan ik uit de markt halen voor mijn budget?
  • Hoe kan ik mijn doelgroep bereiken en verleiden om te solliciteren?
  • Hoe word ik onderscheidender en aantrekkelijker als werkgever?
  • Welke vacatureteksten werken het beste in de zoekresultaten van Google?
  • Hoe zet ik een aantrekkelijk beeld van de organisatie neer op social media?

 

  • Hoe ben ik concurrenten te slim af in de strijd om goed personeel?
  • Hoe maak ik een aantrekkelijke campagne?
  • Hoe optimaliseer ik mijn werken bij-website?
  • Hoe zorg ik ervoor dat meer potentiële nieuwe medewerkers het sollicitatieformulier invullen?
  • Welke informatie zoeken sollicitanten op onze website?
Digitale recruitment strategie

Kan ik wel concurreren met de grote online adverteerders?

In mijn branche kan ik met mijn budget niet concurreren met de top drie grote adverteerders op Google, LinkedIn of Indeed. Hoe zorg ik ervoor dat ik niet honderd procent afhankelijk ben van advertising spend? Een slimme digitale strategie en inzet van middelen is dan een vereiste. Wil je eens sparren met een digitale strateeg over recruitment marketing? Plan dan hier een afspraak in.

In drie stappen naar nieuwe collega's

Wat gaat De Nieuwe Zaak doen?

Om succesvol met recruitment marketing te zijn, nemen we samen met de klant de volgende drie stappen:

1
Recruitment plan. Wat is de digitale strategie en volwassenheid? Wat is je doelgroep? Wat zijn je doelen? En natuurlijk: hoe gaan we die doelen realiseren? Dat beantwoorden we in dit plan.
2
Basis op orde. Afhankelijk van jouw digitale volwassenheid en het recruitment plan brengen we de randvoorwaarden voor succes, zoals de inrichting van tooling, op orde.
3
Recruitment Marketing SLA. Met creatieve digitale campagnes, monitoring, analyses en conversie optimalisatie werken we maandelijks aan optimaal resultaat van jouw wervingsdoelen.
Zij gingen je al voor

Multidisciplinair
recruitment marketing werk.

Meer over deze case
Creatieve wervingscampagne voor 247TailorSteel 247TailorSteel wilde nieuwe vakantiewerkers werven zonder een uitzendbureau in te zetten. Met creatieve social campagnes op Snapchat en TikTok werfden we op lokaal niveau snel nieuwe, geschikte medewerkers! Meer over deze case
De route naar meer vrachtwagenchauffeurs voor Tielbeke Voor transportbedrijf Tielbeke helpt De Nieuwe Zaak maandelijks met het werven van nieuwe chauffeurs die passen bij het bedrijf. Dit doen we met creatieve campagnes op kanalen als Instagram, TikTok en wervingssites.
Campagne kandidatengrijper voor ICTerGezocht

Voor ICT'ergezocht maakte DNZ rich media display banners waarbij met een grijper een geschikte kandidaat kon worden geselecteerd. Dit resulteerde in meer zichtbaarheid en interactie rondom het werkgeversmerk.

Meer werk

Ik wil graag verder praten.

Ik wil graag meer weten over de mogelijkheden van Recruitment Marketing, hoe andere klanten dit geïmplementeerd hebben, hoe ik de business case kan maken en meer.