
Search Engine Optimization

Zoekwoorden
Het grote voordeel van SEA campagnes is dat we vooraf zelf kunnen bepalen op welke zoekwoorden er geadverteerd wordt. Met andere woorden: we weten op voorhand al waar iemand naar op zoek is wanneer de advertentie wordt vertoond. Hierdoor zijn we in staat om de advertentie exact af te stemmen op de zoekopdrachten van een vooraf gedefinieerde en relevante doelgroep. Met een goed opgezette zoekwoorden-structuur bereik je de juiste doelgroep, op het juiste moment met de juiste boodschap.

Relevante advertentie teksten
Doordat op voorhand bekend is waar iemand naar op zoek is, zijn we in staat advertenties één op één aan te laten sluiten bij de behoefte van de doelgroep. Dit biedt zowel voordelen voor jou als adverteerder, als voor de consument. Je besteedt geen budget aan irrelevante doelgroepen en de consument wordt niet geconfronteerd met oninteressante aanbiedingen, waar zij toch geen behoefte aan heeft.

Kosten besparen
Bij SEA campagnes betaal je alleen voor de advertentie-uitingen waar daadwerkelijk op geklikt wordt en die dus relevant verkeer naar uw webwinkel sturen. Daarbij bepaal jij zelf wat je wilt betalen per klik bij elk zoekwoord. Zo kunnen bied-tactieken toegepast worden op individuele zoekwoorden, om deze vervolgens te analyseren en optimaliseren. Door sterk te sturen op rendabele kosten per conversie, of maximale wervingskosten per nieuwe klant, besparen we kosten binnen uw marketingbudget.

Long tail campagnes
Voor online retailers zijn de zogenaamde long tail campagnes van groot belang. Om specifieke zoekopdrachten te creëren voor webwinkels, gebruiken we onder ander Channable. Met deze tool zijn we in staat om het complete assortiment te voorzien van geautomatiseerde én zeer nauwkeurig opgezette SEA campagnes. Hiermee zijn we er zeker van dat altijd de juiste advertentie getoond wordt bij deze specifieke en goed converterende long tail zoekopdrachten.

Google AdWords en Bing Ads
De jarenlange ervaring van onze SEA specialisten maakt hen aangewezen kandidaten om jouw SEA campagnes te beheren. Onze specialisten ondersteunen je graag bij zowel jouw Google AdWords als Bing Advertising campagnes. Hierbij werken we altijd aan de optimale connectie met jouw doelgroep, met het realiseren van maximaal rendement op jouw marketing budgetten als doel.

Landingspagina Optimalisatie
Zodra de targetting van jouw campagnes optimaal is ingesteld valt de grootste winst te behalen op het formuleren van creatieve en wervende advertentieteksten, en het afstemmen van de adcopy op de landingspagina binnen jouw webwinkel. In nauwe samenwerking met onze conversie optimalisatie en usability experts brengen onze SEA experts de meest rendabele advertenties en landingspagina’s in kaart, om vervolgens de conversiekracht van jouw landingspagina’s te maximaliseren.

Kiara van Sörnsen de Koste
In haar rol als Inbound Marketing Consultant is Kiara verantwoordelijk voor de inzet, ontwikkeling en strategie van Content Marketing, SEO, Social Media & Online PR. Kiara werkt hierbij multidisciplinair samen met andere teams binnen De Nieuwe Zaak, waarbij het creëren van meerwaarde voor de doelgroep van de klant centraal staat.