desktop 2500x805spiekbriefje

Multidisciplinair leads genereren voor LBS.

Uitdaging

De groeiambities van LBS verwezenlijken door middel van multidisciplinaire leadgeneratie.

 
Aanpak

Multidisciplinair groeien in volwassenheid, van het platform tot branding, tot aan (digitale) marketing

 
Resultaat

HubSpot CRM en CMS ingericht. Hierdoor In 8 maanden tijd het jaartarget met ruim 90% overtroffen.

 
Samen maak je 't verschil

Het project.

LBS ontwikkelt unieke op maat gemaakte kunststof & rubber transportbanden. Dit doen zij door de inzet van een innovatief machinepark. Hun transportbanden worden gekenmerkt door de hoge eisen op het gebied van betrouwbaarheid, veiligheid en innovativiteit. De focus van de transportbanden ligt op toepassingen binnen de industrieën van recycling, agro en food. Binnen deze sectoren levert LBS aan machinefabrieken, eindgebruikers en servicebedrijven.

LBS heeft ambitieuze groeiplannen. Aan De Nieuwe Zaak de taak om LBS digitaal verder te brengen. ‘Together we create’ om in de woorden van LBS te spreken. Maar waar begin je? Hoe kom je er achter wie je doelgroep precies is? Waar vind je ze - en hoe spreek je ze aan op een relevante manier? En het belangrijkste, hoe converteer je jouw doelgroep naar leads waar sales mee aan de slag kan? Daar is de leadgeneratie propositie van De Nieuwe Zaak het antwoord op. 

De uitdagingen.

  • Sterk vertroebelde data
  • Veel irrelevante leads
  • Geen leadgeneratie strategie
  • Verouderde website
  • Geen inzicht in de klantreis
  • Geen onderscheidende merkpositionering, branding en scherpe propositie

Het resultaat.

De Nieuwe Zaak werd gekozen als partner op het gebied van strategie, e-commerce en digitale marketing om de groeiambities van LBS waar te maken. Een multidisciplinair project waarbij de strategie werd bepaald (ambities, merkpositionering, propositie, branding en customer journey onderzoek) en na de opstartfase (nieuwe HubSpot website, inrichten marketingkanalen, contentcreatie) werken we maandelijks met een multidisciplinair digital marketing team aan een effectief en geïntegreerd leadgeneratie proces.

Dit alles heeft ervoor gezorgd dat LBS beter vindbaar is in de markt, voorloopt op concurrentie maar ook vanuit marketing kwalitatief goede leads aanlevert bij sales! 

De volgende stap? Inzetten op het genereren van nog meer leads en het uitdragen van LBS als merk om de kwaliteit van de leads en doorstroom in de salesfunnel te verbeteren. 

120% Meer leads
140% Meer sessies
70+ MQL's
40+ SQL's
Hoe heurt het eigenlijk?

Het proces is een succes.

Het leadgeneratie proces loopt en we houden grip op de resultaten. Dit doen we door middel van maandelijkse marketing meetings. Tijdens deze sessies voeden sales en marketing elkaar met inzichten, resultaten en learnings vanuit hun eigen expertise. Dit met als doel om gezamenlijk een effectieve marketing- en sales-funnel te creëren en die continu te optimaliseren. Dit brengt marketing en sales dichter bij elkaar, laat ze beter samenwerken en zorgt bovenal voor een beter resultaat. 

Door middel van een duidelijke en doelgerichte overlegstructuur worden er plannen gemaakt, worden afhankelijkheden en consequenties bepaald en wordt de voortgang en integratie van werkzaamheden bewaakt. Zo houden we grip op de resultaten en projecten, maar blijven we flexibel met het oog op de toekomst.

Tenslotte hebben we geleerd dat het belangrijk is om duidelijke sturing aan te brengen in een dergelijk multidisciplinair project. Dit om mensen continu effectief samen te laten werken, voortgang te bewaken en gezamenlijke doelstellingen te bereiken.

Ander werk.

Meer werk

Hulp nodig met jouw volgende stap?

Even verder praten kan geen kwaad.
Contact opnemen