Content

Deel je zomaar content of bouw je aan vertrouwen? Een merk bouwen is nooit een doel op zich, maar een manier om consumenten argumenten te geven om met je in zee te (blijven) gaan.

BEKIJK HOE

De kracht van content marketing

Met verschillende soorten content overtuig je consumenten dat jij de beste keuze bent, door een onderscheidend verhaal en de juiste oplossing. Consumenten gaan in zee met bedrijven waar ze vertrouwen in hebben. Content marketing is een manier om jouw onderscheidend vermogen op een aantrekkelijke en consistente manier met je doelgroep te delen.

Door in iedere fase van het aankoopproces aanwezig te zijn help je consumenten met het oplossen van hun problemen. Vertel een verhaal met je klant in de hoofdrol en laat zien hoe jij kan ondersteunen. Wie dit het beste doet, wint het vertrouwen van de klant. Hoe gebruik jij content om het vertrouwen van je klant te winnen?

 

 

Customer journey

Van aanwezigheid tot onderscheidend vermogen

In verschillende fases van het aankoopproces heeft je doelgroep behoefte aan verschillende soorten content. Je doelgroep wil je leren kennen, geïnspireerd worden, informatie ontvangen om een keuze op te baseren, zo snel mogelijk kopen als de keuze is gemaakt en op de hoogte worden gehouden over nieuwe ontwikkelingen. Het Zien-Wensen-Denken-Doen-Ervaren-model helpt om de samenhang tussen diverse soorten content te blijven zien.

 

Aantrekkelijke content = betere performance

Als je met je boodschap beter inspeelt op de behoefte van de doelgroep, presteren de kanalen die de content verspreiden beter. Voor iedere behoefte van de klant zijn andere kanalen geschikt. Zo gebruik je bijvoorbeeld online advertising om nieuwe doelgroepen te leren kennen, social media kanalen om te inspireren, SEO voor informatie over specifieke problemen, de webshop voor het kopen van producten en email voor het vasthouden en heractiveren van je doelgroep. Content specialisten zorgen voor een goede afstemming tussen deze kanalen, zodat een consistent content beleving ontstaat.

 

Content management met de Content sprint

Hoe zorg je voor een constante stroom aan kwalitatieve, relevante en aantrekkelijke content die je doelgroep nodig heeft? En hoe kies je de juiste vorm voor de boodschap die je wil vertellen? Onze Content specialisten helpen je bij het bedenken, plannen, maken en evalueren van content in een Content sprint. Door goed Content management zorg je ervoor dat verschillende soorten content op elkaar en op de behoefte van de doelgroep zijn afgestemd.

Social Media Marketing

Social media is niet meer weg te denken en er zijn tegenwoordig veel verschillende kanalen die je als marketingtool kan inzetten. Denk aan Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter en YouTube.

Maar hoe zet je deze kanalen effectief in voor jouw organisatie? Er zijn heel veel manieren, maar het begint bij een goede social media strategie waarin je onder andere gaat kijken welke kanalen interessant zijn voor jouw organisatie, wat voor content er gedeeld moet worden met jouw klanten en hoe vaak je actief moet zijn.

Voordelen van Social Media Marketing

Brand awareness

Door actief aanwezig te zijn op de juiste social kanalen verhoog je de zichtbaarheid van je merk, bouw je vertrouwen op en maak je impact.

 

 

Betrokkenheid

Door je bedrijf en je product(en) online te laten zien en klantvragen te beantwoorden verhoog je de betrokkenheid van de klant.

 

 

Meer traffic

Het inzetten van de juiste kanalen en de juiste content zorgt er op lange termijn voor dat je meer traffic genereert naar je website.

 

 

Wil je meer weten over één van de volgende onderwerpen:

  • Social media content
  • Storytelling
  • Content management
  • Interactieve content
  • Content campagnes

Met De Nieuwe Zaak kies je voor:

  • Social media specialisten die het verschil maken op Social media
  • Digital First designers die impact weten te maken.
  • Multidisciplinaire teams die vanuit data & research de ultieme user experience ontwikkelen.
  • Contenspecialisten die weten hoe je vertrouwen opbouwt met de juiste content via het juiste kanaal.
  • Creatieve marketeers die weten hoe je doelgroepen in beweging krijgt.

Laat je gegevens achter, dan nemen we contact met je op om over onderscheidende content te praten.

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2020 De Nieuwe Zaak