Conversie Ratio Optimalisatie

Verhoog de opbrengst van jouw webwinkel door structurele verbetering van je conversieratio en gemiddelde orderwaarde!

Wat is Conversie Ratio Optimalisatie (CRO)?

Conversie Ratio Optimalisatie (CRO) heeft als doel om zo veel mogelijk bezoekers van jouw webwinkel tot klant te maken. Daarvoor is het van belang diens wensen, behoeften en gedrag goed te begrijpen en daar op de website op in te spelen. Bijvoorbeeld: levert een aanpassing van een pagina in het bestelproces meer bestellingen op? Of werkt een dagaanbieding beter dan een weekaanbieding? Door middel van continu meten, analyseren en testen optimaliseer je de usability, overtuigingskracht én de conversieratio van jouw webwinkel.

> Meld je aan voor de vijfdelige whitepaper serie over CRO

Wil jij ook het beste halen uit Digital Commerce?

Om jou te helpen met het verbeteren van je website, webshop en marketingcampagnes, hebben onze Conversie Ratio Optimalisatie professionals een optimalisatiespel ontwikkeld: de conversiebooster. Dit spel bevat meer dan 50 ideeën, gebaseerd op psychologische principes om de conversie te verhogen. Bestel het nu gratis of vraag de workshop aan!

Naar de conversiebooster

Structurele omzetverhoging dankzij CRO

Een structurele verbetering van jouw conversie zorgt voor meer converterende bezoekers, die op hun beurt zorgen voor een hogere omzet en orderwaarde. Bovendien heeft een doorgevoerde optimalisatie direct invloed op al het inkomende bezoekersverkeer van jouw webwinkel. Hierdoor werkt de verbetering als een vliegwieleffect op de conversie en Return On Investment (ROI) van al jouw marketinginspanningen.

Doelgerichte aanpak en direct zichtbaar resultaat

Aan de hand van diverse middelen en methoden, waaronder  Web Analytics en User Testing, bepalen we de punten van jouw webwinkel waarop het meeste succes behaald kan worden. Onze specialisten maken een conversie-verhogend designvoorstel en testen dit via A/B- of Multivariate Tests. Deze tests zijn vaak eenvoudig en snel uit te voeren, zodat je snel resultaat ziet. Door het voortdurende proces van optimalisatie bouw je steeds meer kennis op over wat wel of niet werkt bij jouw doelgroep en zorg je stap voor stap voor een structureel hogere conversie.

 

De 4 stappen van een CRO traject

Het CRO-traject is een continu proces van 4 stappen:

  1. Strategie en doelen stellen
  2. Analyseren
  3. Verbeteren en testen
  4. Evalueren en implementeren

 

1. Strategie en doelen stellen

Wat wil de webwinkel bereiken?

  • Intakegesprek met één van onze CRO experts
  • Beeld vormen van de doelgroep, vraagstelling en opstellen smart doelstellingen en KPI’s

2. Analyseren

Waar gaat het mis, waarom gaat het mis, hoe kan het beter?

  • We brengen de knelpunten van jouw webwinkel in kaart met behulp van Webanalytics en we maken een berekening op welke stappen van de website de meeste (conversie)winst behaald kan worden
  • Via heat-, click- en scrollmaps en muisbewegingen kijken we naar het gedrag van bezoekers via alle devices
  • We analyseren jouw webwinkel op usability en persuasion in een Expert Review
  • Afhankelijk van de doelstellingen zetten we nog veel meer gerichte analyses in, zoals online enquêtes of User Testing
  • Resultaat is altijd een praktische lijst van verbeterpunten op basis van low effort/high impact

3. Verbeteren en testen

Testen van verbeteringen: meten is weten

  • Op basis van de bevindingen wordt een conversie-verhogend design voorstel gemaakt
  • Met een A/B- of Multivariate Test kunnen één of meerdere varianten getest worden

 

4. Evalueren en implementeren

Direct gebruik maken van de verbeteringen

  • De resultaten worden direct geëvalueerd en gerapporteerd
  • We leveren een briefing hoe de wijzigingen geimplementeerd moeten worden op uw website

Marlies Wilms Floet

Consultant User Experience en Conversie Ratio Optimalisatie

Wat kunnen wij voor jou betekenen?

Maak vrijblijvend een afspraak en we helpen je graag verder.
Neem contact op
 
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2017 De Nieuwe Zaak