E-mail in 2016: wat zijn de laatste ontwikkelingen?

Remon van Maurik   •  10 maart 2016

Wat kunnen we op het gebied van e-mail verwachten in 2016? Een van de ontwikkelingen is dat je bij het opzetten van een e-mail minder dynamische en geavanceerde codes kunt gebruiken – in vergelijking met websites in ieder geval. Daarbij heb je als e-mail developer te dealen met de verschillende e-mail clients als Outlook, Gmail en Apple Mail. In dit artikel zoom ik in op de laatste ontwikkelingen en verwachtingen binnen het e-maillandschap. Dus: wat zijn de verwachtingen op het gebied van e-mail in 2016?

Visual-blog-Remon

Video & gif-animaties
Het toevoegen van video in e-mail is een grote wens van de e-mailmarketeer, hiermee heb je namelijk een krachtig middel waarmee je je als merk kan onderscheiden opvallen. Maar helaas, video wordt nog niet ondersteund door e-mail clients als Outlook, Gmail en Apple Mail. Terwijl in een van de vorige versie van Apple’s iOS-versie het nog wel mogelijk was om video te implementeren in e-mail. Dit door middel van de HTML5 <video>-tag. Na een update (iOS8) was het niet meer mogelijk om video te implementeren binnen e-mail. Ook in de laatste versie van iOS wordt video niet ondersteund.

Lees het hele artikel op Emerce

Rémon van Maurik is E-mail HTML Consultant. Binnen De Nieuwe Zaak houdt hij zich bezig met de realisatie en optimalisatie van e-mailmarketing campagnes en helpt hij klanten maximaal rendement uit hun loyale klanten te halen.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2018 De Nieuwe Zaak