ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 8

ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 8

Marc de Groot   •  21 februari 2014

Hoe haal je meer omzet uit je productpresentatie, wat zijn de vereisten voor krachtige testimonials en nog veel interessant e-commerce nieuws! Je leest het in de nieuwste ecWeekend.

Maak het verschil met je productpresentatie

Wist je dat kleine verschillen in een productpresentatie ervoor kunnen zorgen dat de consument je product wel of niet koopt? Subtiele visuele elementen beïnvloeden het beoordelings- en waarnemingsproces van consumenten zonder dat zij het doorhebben. Frankwatching leer ons hoe de online productpresentatie verbeterd kan worden om het product aantrekkelijker, luxueuzer en duurder te laten lijken.

shutterstock_64709848

E-mailmarketing begint bij data

We spreken regelmatig klanten die of al bezig zijn met e-mailmarketing, of er mee willen starten, of al wat verder gevorderd zijn en het naar de next level willen brengen. Maar waar zit nu werkelijk de bron van succesvolle e-mailmarketing? Echt effectieve e-mailmarketing hoe pak je dat nu aan? Het begint bij goed gebruikmaken van data. Vaak is er binnen de organisatie al genoeg data bekend over je klant. Josine Vos legt op Marketingfacts uit hoe je effectieve e-mailmarketing aanpakt.

Facebook koopt Whatsapp voor $16 miljard

Uiteraard is dit het hype nieuws van de week. Het sociale netwerk van the-guy-next-door Marc Zuckerberg betaalde een flinke som voor de populairste messaging app ooit, waarmee de eigenaar van Whatsapp zichzelf direct omhoog ziet schieten in de lijst van rijkste internet baronnen. De grote vraag is nu: waarom wil Facebook Whatsapp hebben en hoe gaan ze er geld aan (terug) verdienen? The Verge beantwoord deze vraag.

Eindelijk, Shopping Campaigns globaal uitgerold

Voor bepaalde accounts waren de Shopping Campaigns al even beschikbaar als Beta, maar nu kan iedereen gebruik maken van dit nieuwe type campagne! Ga er direct mee aan de slag, want met dit type campagne wordt het managen van je Product Listing Ads een stuk eenvoudiger én nog rendabeler! Google deed bericht van deze nieuwe functionaliteiten op haar Inside AdWords blog.

Enorme groei online verkopen in Duitsland

Het ‘’Bundesverband des Deutschen Versandhandels’’ heeft berekend dat in 2013 de online uitgaven uitkwamen op 39,1 miljard euro. De groei in online verkopen en omzet is bij onze oosterburen is enorm en veel groter dan in Nederland. Twinkle Magazine zet de cijfers uit één, en geeft alvast een prognose voor de Duitse groei in 2014.

5 richtlijnen voor sterke e-commerce testimonials

Testimonials worden massaal ingezet het vertrouwen in de webwinkel te boosten. Maar op welke manier werkt een getuigenis nou optimaal op een (landings)pagina? Unbounce publiceerde een artikel waarin je exact leest wat je wel en niet moet doen omtrent testimonials. Een tipje van de sluier; gebruik foto om je klanten het middelpunt van de getuigenis te maken, en wees niet bang voor iets kritischer getoonde reviews. Die verhoogt enkel de geloofwaardigheid en authenticiteit!

Lessen van Google om je SEO te optimaliseren

Vindbaarheid is Google is essentieel voor het behouden van een rendabele webshop. Maar tijden veranderen, en daarmee ook het algoritme van Google. Search Engine Land illustreert in dit artikel met een paar goede voorbeelden nogmaals dat je tegenwoordig content en je website niet meer alleen voor Google moet optimaliseren, maar voor je gebruikers!

Goed weekend!

Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!

© 2018 De Nieuwe Zaak