ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 01

ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 01

  •  6 januari 2017

Gehackte barbies, haal meer uit display advertising door aan te sturen op engagement en goede voornemens: lage bounce rates. Meer over deze onderwerpen lees je in de eerste ecWeekend van dit jaar:

Goede voornemens: lagere bounce rates!

De bounce rate vertegenwoordigt het percentage van de bezoekers die al afhaakt na het bezoeken van slechts één pagina op je website. Voor het afhaken van je bezoekers zijn verschillende oorzaken, zoals misleidende pagina titels of meta beschrijvingen. Content op de pagina die niet aansluit bij de verwachtingen van de bezoeker, pagina’s zonder content of technische fouten als een 404 zijn ook mogelijke oorzaken. Dit artikel van Searchenginejournal geeft nog meer inzicht.

Inspiratie nodig voor een goede welkomstmail?

Laat een goede eerste indruk achter en zorg voor een goede welkomstmail. Naast de klant een warm welkom te heten, bepaal alvorens ook een doel van de mail/een next step. Bijvoorbeeld: Download onze app; Shop de collectie; Bekijk onze video. Inspiratie nodig? Bekijk 7 verschillende welkomstmails op Hubspot.

Zijn uw barbies al gehackt?

Ze ziet er heel schattig uit, speelgoedpop Cayla, maar doordat ze connected is heeft ze ook ongekende en onbeveiligde mogelijkheden. Ook in uw IT infrastructuur zijn steeds meer apparaten aanwezig die een directe verbinding hebben naar de buitenwereld. De volwassenheid van leveranciers laat op het vlak van beveiliging nog te wensen over en dat biedt tal van kansen voor ongewenst gebruik. Het kan daarom ook best goed zijn eens stil te staan bij de integratie en beveiliging in uw netwerk. Lees hier meer over op NRC.

Wanneer is digitale dienstverlening prettig en wanneer wordt het eng?

Uit onderzoek blijkt dat ongeveer de helft van de respondenten het geen probleem vindt als een gratis fitness tracker hen en hun werkgever maandelijks rapporteerdt over hun gezondheid. Daarentegen wordt een billboard dat je persoonlijk begroet gezien als eng (78%). Steeds meer mensen wissen hun browsercookies en wisselen regelmatig van wachtwoord. Echter leest meer dan de helft (60%) de privacybepalingen niet of vluchtig. Het artikel van Emerce gaat hier meer op in.

Mobiele design elementen die je moet AB-testen

Voorbeelden van goede AB-testen op mobiel is het testen van iconen (deze zijn namelijk niet altijd zo intuitief als we denken), de kleur en positie van buttons (op mobiel zal je al snel een betere hierarchie moeten bedenken), typografie, enzovoorts. Lees hier op Uxplanet meer over.

Haal meer uit Display, stuur op engagement!

Display-ads kunnen een waardevol onderdeel van je brandingstrategie vormen, maar daarvoor is wel een mindshift nodig. Door te sturen op engagement wordt het mogelijk te sturen op echt belangrijke brand metrics, zoals awareness en recognition. Als je gaat sturen op engagement in plaats van kliks, worden je display-ads stukken waardevoller. Voor de consument én voor je merk. Marketingfacts legt het uit.

Ons nieuwe Traineeship is weer gestart!

Op 2 januari 2017 zijn we gestart met ons tweede Traineeship i.s.m. Digital Marketing Professionals. Op dit moment worden 13 gedreven talenten opgeleid tot (Allround) Digital Marketeer door vakspecialisten van De Nieuwe Zaak. Zij zijn uit meer dan 185 solliciaties geselecteerd en hebben een zware selectieprocedure achter de rug.
Vanaf 6 maart 2017 zijn deze Young Professionals klaar om te starten met een eerste interim online marketing opdracht. De Young Professionals van onze eerste Traineeship hebben succesvolle interim opdrachten uitgevoerd bij o.a. Amsterdam RAI, Kenniscentrum Sport, Makro en Deli XL.
Digital Marketing Professionals is een joint venture van De Nieuwe Zaak en DPA Professionals. Zij komen graag met jou in gesprek om de mogelijkheden voor een tijdelijke of langdurige interim opdracht te bespreken. Kijk op Digitalmarketingprofessionals voor meer informatie.

Wat vind jij van de ecWeekend?

  

Goed weekend!

Auteur

Mirle is marketing & communicatie medewerker bij De Nieuwe Zaak. Binnen De Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de ontwikkeling van corporate marketing en communicatie uitingen, leadgeneratie en events.
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!