ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 02

ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 02

  •  13 januari 2017

De toekomst van e-mail marketing, 5 tips voor de B2B marketeer en data driven marketing. Dit en meer in de ecWeekend van deze week:

Europese Commissie wil cookiewet aanpassen

De nieuwe regel moet eerst worden goedgekeurd door het Parlement en de afzonderlijke lidstaten. Dit proces kan jaren duren. Indien de regel wordt doorgevoerd zal het gevolg zijn dat internetgebruikers niet meer per individuele website toestemming hoeven te geven voor het opslaan van cookies. Dit kan grote gevolgen hebben voor internetbedrijven. Op NRC gaan ze hier verder op in.

Tips voor goed converterende landingspage op mobiele devices

In dit artikel een aantal eenvoudige tips om mobiele landingspages te verbeteren, zoals optimaliseren van de snelheid, minimaliseren van afleiding, gebruik van korte headlines, klikbaar maken van het telefoonnummer, enz. Stel het doel van de bezoekers hierbij altijd voorop (gebruik je personas hiervoor) en sluit hier maximaal op aan. Optimizely gaat hier meer op in.

Data driven marketing: 3 typen data & een consistente aanpak

In de customer journey kent de klant diverse contactmomenten. Met een geïntegreerde aanpak kunnen advertenties en content afgestemd worden op de fase in de funnel waar de klant zich bevindt. Het advies is om op basis van data een flow te maken, stel vast op welk device de consument zich bevindt en speel hierop in. Echter, data is slechts een succesfactor, het loslaten van werken in silo’s is de grootste uitdaging. Uiteindelijk gaat het erom om met een consistente aanpak de klant te bedienen, over alle touchpoints met één geïntegreerde aanpak. Op Frankwatching meer hierover.

Houdt uw IT afdeling het nog bij in 2017?

Hoe geeft u leiding aan uw IT afdeling? Is uw IT afdeling gericht op stabiliteit en voorspelbaarheid of zit u veel meer op een korte time to market om daarmee snelle veranderingen in de markt te kunnen beantwoorden. Dit artikel plijt het einde van het Gartner bimodal-model en als je afdelingen in de hogere versnelling te zetten en daarmee de continu veranderende vraag bij te kunnen houden. Hoe past dit in uw organisatie? Gaat u dan voorbij aan continuiteit? Op CIO kunt u hierover meer lezen.

De toekomst van e-mail marketing

Een innovatie die nog steeds speeld is het optimaliseren van responsive e-mail desings. Daarnaast spelen er op het gebied van e-mail marketing integratie met CRM en ERP systemen ook veel mogelijkheden om dichter tot de klant te communiceren. Verbeter daarnaast je resultaat door het toepassen van machine learning en maak data een belangrijk onderdeel van je e-mail marketing uitvoering. Wil je meer weten over hoe e-mail marketing gaat evalueren? Lees dan dit artikel op Emailmonday.

5 tips voor de B2B digital marketeer

Gebruik deze 5 tips voor betere digitale marketingresultaten: 1.Domineer de zoekresultaten door SEO en advertising krachten te bundelen. 2. Ga verder dan gevonden worden, verbeter je conversie door te testen: leer je bezoekers kennen! 3. Kijk verder dan je eigen kanaal en verdiep je in het bezoekersgedrag in de complete funnel. 4. Verbeter de kwaliteit van marketing leads met CRM data. 5. Ontdek welke landingspagina’s en campagnes ervoor zorgen dat de prospect belt. Benieuwd waarom? Lees op Searchengineland dan gauw verder.

Wat vind jij van de ecWeekend?

  

Goed weekend!

Auteur

Mirle is marketing & communicatie medewerker bij De Nieuwe Zaak. Binnen De Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de ontwikkeling van corporate marketing en communicatie uitingen, leadgeneratie en events.
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!