ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 04

ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 04

  •  27 januari 2017

Digitale chantage, Social Media 2017, wat levert online inzet op aan offline omzet en meer in de ecWeekend van deze week:

Geautomatiseerde en persoonlijke klantbenadering? Hoe doe je dit?

Om de klant persoonlijk te benaderen kan gebruik worden gemaakt van marketing automation. Op basis van slimme inzet van data(verzameling) kan dit gedaan worden. De ontwikkelingen hierin gaan steeds verder. Tegenwoordig wordt er steeds meer gebruik gemaakt van machine learning. Vind op Emerce meer tips en tricks over hoe data en marketing automation ingezet kan worden.

Is uw bedrijf gevoelig voor digitale chantage?

Uw gehele bedrijfsvoering, klantportfolio en dienstenaanbod is vastgelegd in bestanden. Wat zou het betekenen als deze bestanden in één klap onbruikbaar zijn? Ransomware kan dit voor u faciliteren. De aandacht voor ransomware is mede gestuwd door antivirusbedrijven, maar als u er toch even bij stilstaat, wat is dan de impact van ransomware op uw bedrijf? Neemt u preventieve maatregelen? Hoeveel tijd heeft u nodig om weer operationeel te zijn? Allemaal relevante vragen om eens bewust over na te denken. Lees hier meer over in het artikel van De Volkskrant.

Social Media in Nederland 2017

Social Media is al jaren populair en niet meer weg te denken uit de samenleving. Het wordt dan ook door alle lagen van de bevolking heen gebruikt. Maar welk Social Media platform is het populairst in totaal en per leeftijdscategorie? Is het inmiddels echt gedaan met Twitter of is er nog leven voor het microblog? En welke Social Media heeft het beste toekomstperspectief? Je leest het in dit artikel op Marketingfacts.

Wat levert online inzet op aan offline omzet?

De introductie van Store Visits biedt meer mogelijkheden om inzichten te vergaren. Store Visits zijn alle gemeten offline winkelbezoeken die worden toegerekend aan een eerder interactie moment met een SEA campagne. Hoe gebruik je deze resultaten in het aansturen en optimaliseren van je campagnes. Lees verder hierover op Emerce.

Effectieve manieren om sessie recordings te analyseren

Steeds meer websites maken gebruik van software om visitor recordings te maken. Hierbij wordt er aan de hand van muisklikken, muisbewegingen en toestaanslagen data verzameld. Door de individuele opnames te analyseren kom je tot compleet nieuwe inzichten. Dit proces kost alleen heel veel tijd. Hoe analyseer je deze data zo effectief mogelijk? Conversionxl gaat hier dieper op in.

Wat vind jij van de ecWeekend?

  

Goed weekend!

Auteur

Mirle is marketing & communicatie medewerker bij De Nieuwe Zaak. Binnen De Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de ontwikkeling van corporate marketing en communicatie uitingen, leadgeneratie en events.
Blijf op de hoogte

Meld je aan voor onze 2-wekelijkse nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste commerce nieuws!