ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 6

Tom Obdam   •  9 februari 2018

Kun je een robot content laten schrijven en hoe speel je in op emoties van je websitebezoekers. Dit en meer bespreken we in de ecWeekend van week 6:

Kun je een robot content laten schrijven?

Waarschijnlijk voelde je het antwoord al aankomen. Het antwoord is: nee. De hoofdreden hiervoor is dat we veel meer van content verwachten dan een opsomming van droge feiten die een robot zou kunnen maken. Mensen zoeken veel meer naar de emoties achter de feiten en zijn op zoek naar de menselijke factor. Op dit moment houden robots nog te weinig rekening met humor, emoties, gevoelens, etc. Terwijl dit juist is wat mensen zoeken in content aldus Hubspot.

Inspelen op emoties van je websitebezoeker

Het gros van onze aankoopbeslissingen is allesbehalve rationeel. Hoe ga je daarmee om? De eerste stap is nagaan welke emotie een online ervaring kan triggeren. Van een banner tot aan het bestelproces. Verlangen, nieuwsgierigheid, of juist angst en frustratie? En hoe verschilt dit tussen een avontuurlijk of traditioneel ingesteld persoon? Het Limbic model dat Widerfunnel verder toelicht biedt waardevolle input voor interessante hypotheses om mee te experimenteren.

De integratie van betalen via e-mail

Een betaalfunctie in e-mail zorgt ervoor dat klanten niet meer door hoeven te klikken naar de website van de webwinkel. Hoe minder handelingen er genomen moeten worden, hoe hoger de conversie. Apple en Google lijken hiervoor de meest aangewezen partijen, omdat zij beide beschikken over een populair e-mailprogramma en een mobiele betaaloplossing. Benieuwd naar de commerciële waarde en de technische mogelijkheden? Lees dan meer hierover op Emerce!

30 Voorbeelden van Data Studio Dashboard

Sinds de release van Data Studio heeft De Nieuwe Zaak tientallen dashboard mogen ontwikkelen voor klanten in Data Studio. In deze geweldige tool kun je vrij eenvoudig zelf dashboards ontwikkelen met data uit Google Analtyics, AdWords, Facebook of Google Spreadsheets. In deze blog van Oribi vind je 30 verschillende voorbeelden van dashboards die jou kunnen helpen met het inzichtelijk maken van je resultaten. Kom je er alsnog niet uit? Neem contact op met De Nieuwe Zaak!

Haal meer uit je Facebook-advertenties met lookalike audiences

Hoe mooi zou het zijn als je nieuwe klanten vindt voor jouw bedrijf, die (bijna) net zo goed zijn als je allerbeste klanten? Klinkt niet gek toch? Dat kun je dus bereiken met Facebook lookalike audiences. In dit artikel van Frankwatching tips om met deze audiences meer rendement uit je Facebook campagne te halen!

Cloud performance is meer dan alleen opschalen

Heb je nu traditionele hosting en overweeg je naar een cloud dienst over te stappen? Denk dan niet dat de performance zomaar beter wordt. Native cloud diensten hebben andere performance implicaties dan tradionioele hosting en opschalen werkt anders dan je gewend bent. Wil je het zeker weten? Ga het testen en kijk op welke manieren opschalen voor jouw applicaties gaat werken. Lees verder op Infoworld.

Goed weekend!

Tom is Marketing Communicatie Medewerker bij De Nieuwe Zaak. Binnen de Nieuwe zaak houdt hij zich bezig met de ontwikkeling van corporate marketing- en communicatie uitingen, leadgeneratie en events.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2018 De Nieuwe Zaak