ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 20

Beau Feijen   •  19 mei 2017

SEO x Creativiteit = Succes, de dagen na cyberaanval WannaCry en historische kwaliteitsscore in Adwords. Dit en meer wordt besproken in de ecWeekend van week 20:

SEO x creativiteit = succes!

Met alleen de technische ‘SEO-trucjes’ red je het tegenwoordig allang niet meer. Dit betekent niet dat technische factoren moeten worden vergeten, maar dat SEO steeds meer om een bredere visie vraagt. SEO experts gebruiken nu de tools die ze over de jaren hebben vergaard om waardevolle content te schrijven. Hiermee wordt er meer van hun creativiteit gevraagd, maar worden ze ook waardevoller voor organisaties. Bekijk de voorbeelden op Searchenginejournal.

Een succesvolle e-mailcampagne voor winkelwagenverlaters

Sommige webshopbezoekers zijn bezig met prijzen vergelijken en anderen maken de order liever op een ander moment af, hierdoor blijft er heel vaak een volle winkelwagen achter die geen verkoop oplevert. Marketingfacts laat de 10 stappen naar een succesvolle e-mailcampagne voor winkelwagenverlaters aan je zien. Hoe richt je dit in en wat levert dit op?

Data die liegt!

Met de data driven organisatie van nu vliegen rapportages, dashboards en infographics je om de oren. Maar hoeveel van deze data moet je eigenlijk geloven? Hoe weet je of data nou het hele verhaal vertelt? Is wat je ziet wel de waarheid of slechts een deel daarvan? Deze guide op FlowingData laat zien hoe grafieken je het verkeerde perspectief kunnen geven en hoe je misleidende grafieken kunt herkennen.

De dag na WannaCry

De cyberaanval WannaCry heeft veel stof doen op waaien en toont aan hoe gevoelig we zijn geworden in een altijd verbonden wereld. De kans dat je zelf last hebt gehad van WannaCry is niet heel groot maar het doet je wel nadenken over je IT beveiliging. Welke oude systemen heb je nog draaien? Hoe zat het ook alweer met de backup routine? Bedenk wat je gaat doen om het moment dat je slachtoffer bent van bijvoorbeeld ransomware. NRC vertelt er meer over.

Historische kwaliteitsscore in AdWords

De grootste ontwikkeling in AdWords is dat de historische data van de kwaliteitsscores inzichtelijk zijn. Je kunt in een geselecteerde periode data ophalen over ‘historische kwaliteitsscore’, ‘historische ervaring van de landingspagina’, ‘historische advertentierelevantie’ en ‘historische doorklikpercentage’. Hiermee kun je de prestaties van de kwaliteitsscores gedurende de looptijd monitoren. Lees verder op Searchenigineland!

Data-driven aanpak voor een betere conversie

Een gebrek aan degelijk onderzoek is vaak de oorzaak van een matige conversieratio. Door meer inzicht te krijgen in wie je bezoekers zijn en al je eigen aannames te checken, kun je veel gerichter testen. Splitbase legt je in een longread exact uit hoe je dit aanpakt, zodat je voortaan vaker succesvolle testen draait. Wel even bookmarken, dan heb je altijd een naslagwerk!

Goed weekend!

Beau Feijen is Inbound Marketing Consultant. Binnen de Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de inzet, ontwikkeling en strategie van Content Marketing, SEO, Social Media en Online PR.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2017 De Nieuwe Zaak

Mis het niet...

Onze experts verzamelen wekelijks het laatste e-commerce nieuws voor u. Meld u nu aan voor de nieuwsbrief en blijf op de hoogte!

Liever updates op uw tijdlijn? Volg dan De Nieuwe Zaak op: