ecWeekend – Het belangrijkste e-commerce nieuws van week 23

Beau Feijen   •  9 juni 2017

Deze week praten we je bij over Smart Display Campaigns, de voordelen van e-commerce in de cloud en e-mailmarketing (r)evolutie. Dit en meer lees je in de ecWeekend van week 23:

Smart Display Campaigns: Gebruik de kracht van machine learning

Slimme display campagnes vormen een intelligente oplossing voor het beheer van complexe variabelen van display advertenties. Door automatisering van optimalisatietechnologieën zoals targeting, advertenties en biedstrategieën behaal je een hogere relevantie en betere resultaten voor je merk. Adverteerder die slimme display campagnes gebruiken, behalen zelfs gemiddeld 20% meer conversies tegen dezelfde CPA, vergeleken met andere display campagnes. Lees er meer over op Wordstream en start vandaag nog!

Welke voordelen biedt e-commerce in de cloud?

In de cloud zijn de eisen van wendbaarheid, beschikbaarheid en snelheid geborgd. Met één druk op de knop is er extra capaciteit geregeld om een nieuwe webshop te openen. Bovendien blijven systemen in de cloud beschikbaar bij uitval of storing, doordat systemen dubbel zijn uitgevoerd. Op ecManager lees je meer over de voordelen van e-commerce in de cloud.

Appnavigatiemenu’s: de beste alternatieven

De meest gebruikte vorm voor mobiele navigatie is het hamburgermenu. Een veel gestelde vraag is of deze wel voldoet. Maar de juiste vraag is eigenlijk: wat zijn de alternatieven? Op Emerce lees je waar mobiele navigatie aan behoort te voldoen en wat de opties zijn.

Best practice: Beperk het gebruik van Pass Through-events in Google Tag Manager

Wanneer je migreert naar Google Tag Manager kan het verleidelijk zijn om bestaande on-page tracking codes te laten staan en Google Tag Manager te gebruiken om deze data door te schieten naar Google Analyatics. Deze zogheten ‘Pass Through-events’ zijn echter verre van praktisch en leveren alleen op korte termijn winst. LunaMetrics legt je uit wat de voor- en nadelen zijn van Pass Through-events en hoe je deze kunt vermijden.

Deze trends starten de (r)evolutie van e-mailmarketing

Voor e-mailmarketeers zullen er veel nieuwe kansen komen om hun kanaal te verbeteren. Denk hierbij aan de adoptie van algoritmen in e-mailmarketingsoftware en met de toevoeging van een DMP de mogelijkheid om een breder klantbeeld te creëren. Lees in deze blog op Emerce de belangrijkste trends die de (r)evolutie van e-mailmarketing zullen starten. Hoe sta jij ervoor?

Voice search gaat de spelregels van SEO veranderen

Voice search wordt groter en groter. Wat is voice search, hoe werkt het en wat verandert hierdoor op het gebied van SEO? In plaats van je content te richten op keywords zullen we ons moeten gaan richten op complete zinnen. Emerce vertelt je hoe!

Goed weekend!

Beau Feijen is Inbound Marketing Consultant. Binnen de Nieuwe zaak houdt zij zich bezig met de inzet, ontwikkeling en strategie van Content Marketing, SEO, Social Media en Online PR.
Blijf op de hoogte

Meld u aan voor onze wekelijkse e-commerce nieuwsbrief en blijf op de hoogte van het laatste e-commerce nieuws!

© 2017 De Nieuwe Zaak